Alla inlägg under november 2007

Av en liten ponke - 30 november 2007 15:50

Mitt hår är som en ogenomtränglig djungel. Inga löss har bosatt sig där. Det är troligtvis på grund av att det är så syrefattigt vid hårbottnen. Det är verkligen hårda levnadsvilkor där nere. Mitt bruna och fluffiga hårsvall kan vara för fluffigt ibland. Som nu. Därför borde jag klippa mig snart. Måste bara vänta in studiebesöket. Hade varit bra om det hade skett idag eftersom jag ska åka på mormors 70-års kalas snart. Det kommer troligtvis vara fullt med god mat och jag kommer nog gå upp ett tiotals kilo i vikt. Hela tjocka släkten kommer också att vara där. Ingen i min egen ålder, det är lite synd.

  

Ny kommer mamma in och bärsärkar och säger att vi måste åka!

Av en liten ponke - 28 november 2007 17:14

Dagen har varit enormt skön och go. Jag vet inte om det beror på att jag inte började förrän kvart över tio, att vi hade idrott eller att våran 90 minuter långa fysiklektion blev förkortad med hälften på grund av att läraren skulle till tandläkaren.


När jag hade hoppat av bussen från skolan och jag gick där ensam i mina egna tankar och filosoferade så kom det en gul lastbil med gigantiskt däck. Det var inte det värsta! Den luktade även avföring så långt näsan kunde nå. Det stank!

Av en liten ponke - 27 november 2007 19:34

Vaknade för sent men jag hann tack och lov göra mig i ordning och äta och ändå hinna med halv åtta-bussen till skolan Dagen inleddes med en lång fysiklektion där vi berörde det sista nya området innan det stora provet den 12 december, friktion.

   Sedan hade vi musik då vi ska arbeta om en artist/grupp och skriva en uppsatts och redovisa för klassen. Jag tänkte arbeta om Queen, men det var en annan dåre i klassen som valde dem före mig. Därför bestämde jag mig för Britney Spears. En skandalomsusad drottning som det är väldigt lätt att hitta information om.

   På svenskan skulle vi ha arbetat med sattsdelar då en i klassen uttalade den mest klockrena kommentaren. Vi fick ett papper där satsdelarna stod i, men det var en snubbe som blev utan och han utbrast: "Jag fick ingen satts!" (utan att egentligen mena det alla trodde att han menade). Det låter inte så kul nu när jag skriver det, men just i det tillfället var det grymt roligt. Till och med våran torra lärare drog på smilbanden.

   Till lunchen blev vi serverade en delikat fiskrätt med potatis. Färdigtankade gick vi till engelskasalen där vår serbiska lärare gav oss två papper med serbiska ord och en serbisk text som vi skulle försöka förstår vad det stod och betydde. Hon sa att det var bra för läsförståelsen.

   Senare på dagen hade vi matte. Då segade vi oss igenom en lektion med tal och siffror och på samhällskunskapen kunde vi inte fokusera våra tankar på vad vi skulle göra. Men efter en stund glömde vi av vad vi hade lärt oss på mattelektionen och då gick samhällskunskapen mycket enklare!

Av en liten ponke - 25 november 2007 09:45

God morgon! Min olidliga snuva som jag har haft sedan torsdags kväll håller på att ge sig, troligtvis är den putts väck imorgon.

   Det är lite klurigt för mig när jag blir förkyld. Jag har ju ett ständigt halsont och jag vet inte om det tillkommer ett "vanligt" halsont när jag blir förkyld. Jag känner ju inte det! För att vara på den säkra sidan så har jag inte tränat något sedan snuvan kom på besök. Men som sagt, jag hoppas på att tillfriskna till imorgon, då vi även har idrott. Då ska vi hoppa trampett, hur det nu går till. Det är säkert livsfarligt!

Av en liten ponke - 24 november 2007 11:23

Efter lite slösurfande hittade jag detta. Jag tycker allt att det är småkul!


Kurser för män, ett fåtal platser kvar: 

Kurs 1
Hur man fyller ett iskubsflak.
Steg för steg, med diabilder.

Kurs 2
Toalettpapper - är det sant att det växer på toalettpappershållaren?
Diskussionsgrupper.

Kurs 3
Är det möjligt att lyfta toalettringen innan man urinerar och går det att urinera utan att träffa golv,väggar och badkar.
Praktiska övningar.

Kurs 4
Den grundläggande skillnaden mellan smutstvättkorgen och golvet.
Overheadbilder och funktionsbeskrivande diagram.

Kurs 5
Efter middagen: kan disken flyga av sig själv till diskhon?
Videoexempel.

Kurs 6
Lär dig hitta saker, leta lugnt på logiska platser istället för att skrikande vända upp och ner på hela huset.
Praktiska övningar.

Kurs 7
Att ge henne blommar är inte skadligt för hälsan.
Bilder och ljudband.

Kurs 8
Riktiga män frågar efter vägen när de kört fel.
Berättelser från verkligheten.

Kurs 9
Är det genetiskt omöjligt att sitta lugn när hon fickparkerar?
Simulator.

Kurs 10
Grundläggande skillnader mellan mamma och fru.
Rollspel.

Kurs 11
Hur man blir den perfekta shoppingvännen.
Avslappningsteknik, meditation och andningsövningar.

Kurs 12
Hur man botar hjärnsläpp när det gäller bemärkelsedagar och viktiga datum samt hur man ringer och talar om när/om man blir försenad.
Elchocker alt. lobotomi.

Av en liten ponke - 24 november 2007 10:52

Gårdagen började med matematik då vår mattelärare berättade hur han brukade sno pennor från IKEA när han och hans fru var där och handlade. Sedan hade vi teknik och vi fick tillbaka proven vi skrev förra veckan. Jag fick MVG. Absolut nöjd, trodde knappast att det skulle gå så bra!

   Efter lunchen hade vi engelska och vi gjorde ett litet miniprov på "a" och "an". 20/21. Oj, nu börjar jag likna en plugghäst! Sedan såg vi på filmen "Forest Gump". Bra film!

   Efter engelskan hade vi svenska då vi jobbade med dötrist grammatik. Eller, vi skulle ha jobbat. Vi satt mest och pratade om vid vilken kroppstemperatur man dör vi och andra mycket mer intressanta saker än grammatik.

   På kvällen begav jag mig ut med mina vänner och vi bestämmde att vi ska ut och äta thaimat idag. Gott, men svindyrt!

Av en liten ponke - 23 november 2007 08:23

Det är verkligen skönt att det snart är helg! Jag har inget speciellt planerat förutom att jag måste göra fysikläxa. En fet sådan, tror det var omkring tjugo sidor och vi ska kunna alla formler och sådant utantill. Vansinnigt! Men det ska nog gå.


Nu ska jag strax kila in i duschen och spola bort allt äckel päckel som har samlats på min kropp i min sömn. Sedan bär det snart av till veckans sista skoldag. Skönt! Dock så har vi engelskaprov som jag inte har pluggat på men det går nog bra ändå. Hoppas jag. När jag kommer hem från skolan måste jag verkligen äta en apelsin! De är verkligen på topp nu för tiden! Oranga och goda. Saftiga. Söliga.



Av en liten ponke - 22 november 2007 20:51

Denna kväll har jag pluggat engelska för hela slanten. Jag är numera ett levande uppslagsverk med alla engelska ord att tillgå. Mina kunskaper är gratis! Jag har bara pluggat i en halvtimma men jag hoppas ändå att allt sitter där det ska och borde. Det gjorde det iallafall på det förra provet, och nu när jag tänker efter så kom jag på en sak. Jag har bara pluggat på glosorna vi ska ha förhör på imorgon. Inte provet med "a" och "an". Men det ordnar sig nog också. Vi arbetade ju med sådant i mellanstadiet och jag hoppas att jag kommer ihåg lite av vad vi lärde oss. Engelska är underligt!


Nu ska jag koka te och se på TV och skingra mina tankar från allt som har med engelska att göra.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards