Alla inlägg under juni 2007

Av en liten ponke - 14 juni 2007 21:39

Detta är det absolut sista inlägget som jag gör innan jag åker. Ska gå upp klockan tre i natt. Så jag hoppas att jag är utvilad och glad! Har precis packat klart allt jag behöver. I sista stund, men allt är nog med. Nu kommer denna blogg vara inaktiv ända till den 5 juli. Då kommer jag tillbaka! Men det kan hända att jag hittar en dator i England, fast jag tror inte jag hinner det! Ha det så bra alla!


L, Lizputin, Lisbeth - Jag misstänkte att det var något sådant... Alla skrev på ett liknande sätt.


Aja, hej då! Jag kommer ta många kort med den kameran jag fick utav madre och fadre som en för tidig födelsedagspresent. Så nu har ni något att vänta på!

Av en liten ponke - 14 juni 2007 18:47

Dagens andra pass blev bara hälften så långt som jag ville. Hann nämligen inte springa mer än 32 minuter. Som alltid så hände det något när jag var ute och sprang. Ett moppegäng körde förbi. De vinkade och tutade. Jag vinkade tillbaka, tyvärr hade jag ingen tuta i närheten... Vetefan vilka det var, men det var nog några från min före detta skola.

   När jag kom hem så stod pappa där och såg fundersam ut. Han var inte sitt riktiga jag. Jag fråga vad som stod på. Han sa att han hade tagit över ett EU-projekt på jobbet och att det var helt fuckat. Hoppas det ordnar sig! För jag vill ha tillbaka min pappa som alltid drar dåliga skämt!

Av en liten ponke - 14 juni 2007 17:17

L - Jag ville inte göra som de flesta andra och heta sitt eget namn. Det är mycket trevligare att se att "en liten Ponke" har skrivit inlägget, istället för Adam. Dessutom så känner jag mig fortfarande som en ponke. Ingen kallar mig för det, men jag ska kanske börja med det på gymnasiet!


Lizputin - Det är klart jag ska ta körkort! Fast jag får inte börja övninsköra förrän halva augusti har passerat. Och så måste man ju gå på kurser och info och sådana grejer. Jag kan väll få övningsköra i din Rolls Royce om du har hunnit skaffe en då? Jag lovar att inte krocka eller repa lacken!

    Jag kommer över efter språkresan och assisterar dig med allt du behöver för en smärre lön. Jag kan jobba svart åt dig så blir det billigare!

   Föresten; vad betyder kongenial?

Av en liten ponke - 14 juni 2007 17:01

Traskade ner till busshållsplatsen. Träffade på Marcus och vi pratade lite. Han kilade vidare och jag satte mig i busskuren och drömde mig bort till ingenstans. Helt plötsligt var det någon som tutade på mig. Jag vände mig om och där stod bussen. Jag klev in och busschaffören undrade om jag satt och väntade på bättre tider. "Jajjamänsan!" sa jag då. När jag satt där på bussen upptäckte jag att min urinblåsa höll på att spricka. Jag började tänka på öken, vätskebrist och uttorkning, men det hjälpte inte. När jag kom fram gick jag i rask takt upp till biblioteket och lånade deras toa. Det luktade skitäckligt och det var skitsmutsigt. Efter det läste jag tidskrifter i biblan. Sedan drog jag till Intersport och kilade sedan vidare till optikern. Jag fick vänta ett tag. Och lite till. Jag fick turen att få en riktigt rolig optiker. Vi skämtade och gapflabba där vi satt och skulle undersöka mina ögon. Allt var helt perfekt. Iallafall; jag traskade till lite affärer och sedan hoppade jag på bussen och läste metro. Sedan kom jag hem igen.

Av en liten ponke - 14 juni 2007 13:53

Jag gjorde en Tobbe och tränade utan kallsonger. Det var faktiskt riktigt gött! Man kännde sig så fri! Jag såg en ekorre och huggormar. Jag sprang varv efter varv på "min" terrängbana. Det blev tillslut 1 h och 35 minuter. Flöt på riktigt bra. Ska försöka hinna springa en gång till ikväll. 


Om en halv timme ska jag hoppa på bussen som ska ta mig till stan. Där ska jag vänta och vänta i en hel timme på att jag ska gå till optikern för att de ska undersöka om linserna sitter bra och så att ögat inte har blivit infekterat. Men det märker jag väll själv, eller? Onödig undersökning som förstör hela min eftermiddag. Det är tur att skolkorten fungerar fortfarande iallafall.

Av en liten ponke - 14 juni 2007 10:28

Jag har lagt upp kläder på sängen och när mamma kommer hem så ska jag låta henne granska vad det är som fattas/behövs. Jag har nog tagit med lite för många tröjor, skjortor och t-shirtar. Men man vet aldrig hur vädret blir i England. Det kanske regnar så att jag ramlar i gytja varje dag. Då kan det vara bra att ha lite kläder! Funderar starkt på att ta med min kavaj så jag blir ännu mer lik en brat. Dessutom hoppas jag att Sara fixar backslick på mig snart! Det kommer nog krävas mycket vax, men det kan gå! När jag rotade i garderoben hittade jag shorts som jag inte visste att jag hade, väldigt skrynkliga, men det ska ordnas med ett strykbräde! Får fullt upp ikväll när jag ska stryka allt.. Jag börjar nog bli en hemmafru efter allt. 196 poäng på tjejtesten, städade hela huset i tisdags och i kväll ska jag stryka. Men ni tjejer kanske gillar flitiga män? Eller ponkar. För jag är en liten ponke, faktiskt. Aja, ring mig och ni vill ha billig hushållshjälp eller om ni vill följa med mig till stan så jag slipper gå där själv i hundratusentals sekunder innan jag ska gå till optiker.


Jag kom på en bra grej! Läkaren sa ju att det inte var en infektion jag har i kroppen. Han sa också att jag kan träna. Då kan jag göra det även när halsontet är värre! Så det ska jag göra idag! Ibland är farbror doktor riktigt bra!

Av en liten ponke - 14 juni 2007 09:54

Nej, nu måste jag faktiskt ta mig i kragen och gå och packa lite smått. Jag har ingen aning om vad som är nödvändit att ha med sig till en språkresa. Man fick en lista på saker som är nödvändiga att med med, med det var bara klädesplagg. Så, vad behövs medtagas? Tror ni jag kan ta med mina sjukiloshantlar och ändå få med allt annat jag behöver?

Av en liten ponke - 14 juni 2007 08:40

Läste i tidningen till frukosten att det var en vårdare som hade våldtagit en person på ett äldreboende och ett hem för funktionshindrande. Jag förstår inte vad den personen tänkte på. Gå in och våldta en stackats försvarslös person. Man måste vara sjuk i knoppen om man tänder på sådant. Det borde bestraffas med dödsstraff! Vet inte om det var en gammling eller en funktionshindrad som blev utsatt, men det är lika sjukt i vilket fall som helst. Alla våldtäckter är sjuka! Stackare... Men jag säger som mormor: "Inget förvånar mig längre!"

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards