Alla inlägg under oktober 2007

Av en liten ponke - 31 oktober 2007 18:27

God kväll allesammans!


Jag såg filmen "Mona-Lisas leende" med Julia Roberts för några dagar sedan. Det var en ganska dålig film som inte hade någon direkt handling. Jag tror att om det inte vore för Julia Roberts så hade filmen inte alls fått den publicitet och beröm som den skulle om hon inte hade varit med. Den fick hela tre plus i TV-tidningen, men jag tycker att filmen snarare var värd max två. Det jag vill säga med detta inlägg är att välbetalda filmstjärnor har det bra och att deras filmer går hem även om de suger enormt. Det är kanske ett yrke man borde sattsa på...

Av en liten ponke - 31 oktober 2007 07:45

I går somnade jag  inte förrän efter klockan elva, men ändå vaknade jag tjugo över sju utan större problem. Jag tror jag sätter en peng på att när jag blir stor så behöver jag bara sova några få minuter för att tillgodogöra min dagliga vila. Då kommer jag hinna med en mängd viktiga saker. Jag kan jobba som en dåre och då kommer chefen tycka att jag är jättebra och befodra mig. Eller så kan jag sy en snygg, tajt trikå i stil med "Batman" eller "Spindelmannen" och jaga skurkar på nätterna. Då hade jag troligtvis blivit ett föremål för stor spekulation och pajkastning. Det gör inget, de kommer ju inte få reda på vem jag är! Nu gäller det bara att komma på ett bra namn, kanske "Ponkman"?


Nu ska jag gå och laga gröt och sedan ska jag äta den samtidigt som jag dricker ett glas mjölk. Typ.

Av en liten ponke - 30 oktober 2007 18:42

Idag har jag tagit det alldeles för lugnt. Så lugnt att det nästan är svårt att tro på.

   Dagen började bra, jag vaknade. När jag stod på toa och tänkte tillbaka på en tid med en sprängfylld blåsa så knackade min broder på dörren och undrade varför jag hade mobilen på rigning. Det hade jag ingen aning om, men jag gick i allafall och stängde av den. Jag åt frukost och läste tidningen. Då såg jag att tidningen hade anordnat en novelltävling med 5 000 kr i förstapris! Jag kännde att detta var något för mig. Dock så har jag inte skrivit så många noveller innan och jag är säker på att snubbar som Leif GW Persson kommer skriva tre noveller och kamma hem de tre första platserna. Men jag ska göra mitt bästa. Först och främs måste den handla om ett ämne som folk känner igen sig i, det har jag lärt mig. Jag ska lägga ner min själ i novellen, för lite extra kosing tackar en fattig student inte nej till!

    Resten av dagen har jag varit ute med hunden och traskat, läst bok och lagat mat. Spaghetti och laxbiff. Mycket delikat.


JIPPI! Det är "House" på televisionen i kväll!

Av en liten ponke - 29 oktober 2007 18:45

När det var mörkt och kallt ute var det dags för hunden att gå ut på en promenad. Till vanligheterna så brukar mammsen skicka ut mig med skrället, och så skedde även denna mörka och regniga afton. Jag har så mycket livserfarenhet att jag bestämde mig för att inte gå i skogen utan istället gå på vägen. Efter några hundra meter tog belysningen slut och vi vandrade i ett konstant mörker. Då blev hunden rädd. Hon sökte skydd bakom mig och förmodade att jag skulle skydda henne mot vad som tänkas kan komma ut ur skuggornas hemska värld. Det är synd att en schäfer och vakthund ska vara så feg. Inte hade hunden varit till någon nytta om det hade hoppat fram en galen mördare ur diket. 

  

Visste ni att reflexen uppfanns efter att en snubbe hade varit ute och kört bil sent en natt. En katt sprang ut på vägen och föraren lyckades undvika kollision på grund av kissemissens lysande ögon som reflekterade tillbaka billyktornas ljus. Föraren åkte hem och uppfann reflexen så nu slipper vi gå osedda i mörkret! 

Av en liten ponke - 29 oktober 2007 15:14

När jag stod i busskuren och väntade på bussen som skulle ta mig in till staden och de prover jag skulle ta hade en snubbe vid namn Tobbe vägarna förbi busskuren. Vi snackade lite och med en gång när han hade gått så kom en annan kändis som skulle in till staden. Bakom mig på bussen satt det två riktiga A-lagare. Deras hygien var i klass med ett kadaver och hur deras hår- och tandvård såg ut ska vi inte prata om.

   När bussen äntligen hade kommit och jag hade tinat upp var jag tvungen att bege mig ut i regnet för att ta mig till provtagningen. Jag behövde inte vänta länge innan jag fick betjäning. Först fick jag blåsa i ett rör som mätte hur mina lungor fungerade. Sedan fick jag ta en luftvägsvigande medicin och blåsa igen. Hon som hjälpte mig sa att det var bra, när hon visade värdena längst åt höger. De andra värdena som visade 77% och 90% sa hon inget om. Jag tog även blodprover.

   Efter jag var klar där gick jag och köpte linser och fiskmat. Sedan hade jag 40 minuter till godo innan bussen skulle komma. Då traskade jag omkring och tittade i skyltfönster. När jag gick där och samlade mina krafter för att inte blåsa bort träffade jag en gammal klasskamrat. Vi pratade lite och det visade sig att hon hade varit och jobbat på ICA sedan klockan sex i morses. ICA utnytjar småttingar.

   Jag träffade även en snubbe från min nuvarande klass och såg en tjej från min gammla. Det är mycket mystiskt att alla dessa personer var ute på staden idag.  


Av en liten ponke - 29 oktober 2007 12:01

Nu är jag iordninggjord och beredd att möta allt som kommer i min väg. Jag har absolut ingen lust att göra det. Det är ett ordentligt ruskväder ute och jag hade hellere stannat inne istället för att åka till staden och ta prover. Till råga på allt så blir det en sen lunch på grund av att bussbolaget inte har försett min lilla by med tillräckligt många bussar. Vi får väll se om jag har tillräckligt med fettreserver för att överleva denna pers.

Av en liten ponke - 29 oktober 2007 09:58

Den första höstlovsdagen vaknade jag upp med ett ryck klockan sju. Jag gick upp, läste tidningen och såg att MC-gänget Bandidos håller på att etablera sig här i Borås. Om de kommer hem till mig ska de få se att motorcykelknuttar med ölmagar inte är välkommna! Efter ett tag tog jag mig i kragen och tog på mig träningskläder och sprang ut i regnet. Hela jag blev blöt. Först trodde jag att jag hade kissat på mig, men det visade sig att regnet hade trängt in till mina kallsonger. Vänster häl gjorde ont det mesta av tiden. Dumma dumma idrottslärare! Jag vill ha mina löpardojjor nu! Du har haft dem i ditt våld i sex veckor nu! När jag kom hem var jag så hungrig att jag mådde illa. Det beror nog på att jag inte är van vid att träna på fastande mage längre. Det satt mycket fint med en tallrik gröt och ett glas mjölk efteråt!


Halv ett tar jag bussen till staden och ska ta prover och göra ett lungfunktionstest. Jag får se vad jag kommer fördriva tiden med mellan att jag är klar på sjukhuset och tills dess att bussen går.

  

Av en liten ponke - 28 oktober 2007 16:19

Eftersom jag skulle gå ut på en promenad med hunden och det var kallt ute så tog jag på mig en luvtröja i storlek XL. Det ser lite komiskt ut när den sitter på min 48-kiloskropp. När jag precis skulle öppna dörren till friheten kom mamma och trädde en reflexväst över mig. När jag väl var i skogen gick jag där och lyste som en sol till ingen nytta.

     Jag har alltid vetat att hunden är lite bakom flötet. I dag överträffade hon sig själv. Igen. Jag frös medan hunden hoppade i en bäck och badade helt näck. Hon har en hel förpackning skruvar lösa.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards