Alla inlägg under juli 2007

Av en liten ponke - 31 juli 2007 20:55

Pumpen har genomgått en smärre renovering. Det sparade mig 1 200 svenska riksdaler. Silvertejpen fixade luckan så den inte ska läcka och jag har ägnat några minuter åt att försöka få ut luften ur pumpen så den blir ljudlösare. Ska nog försöka senare i kväll också. Efter morden i Midsommer. Ett mycket bra program. Engelska deckare i all ära! Slår CSI med hästlängder. Fast det är väll i och för sig ingen deckare. CSI duger att titta på om det inte finns något annat bra på TVn. Det är inget spännande mordlösarprogram, långt ifrån. Nu när jag börjar skriva om TV-serier så börjar jag sakna 'Lost'. Det är väll den tredje säsongen som slutade i våras? Det ska bli tre till. Handlingen kommer nog bli väldigt tråkig och lam på slutet. Det har den redan börjat bli. Men man vill ju veta hur det står till på den där ön så man kan inte sluta titta!


Oj! Nu måste jag lösa mord! God natt, sov sött och dröm söta drömmar. Angående drömmar; jag ska berätta om en sjuk dröm jag hade i natt. Fast det blir nog imorgon, för nu är klockan 21:00 om en minut!

Hud

Av en liten ponke - 31 juli 2007 17:58

Brummade in till staden och hudmotagningen. Fick vänta länge och väl men till slut fick jag träffa läkaren. Han Tyckte mina blåröda kalla händer var ett märkligt fenomen, men han tror inte att det har något med min sjukdom att göra. Han skulle se till att jag fick ta några konstiga prover och han sa att jag kanske skulle följa med till Göteborgs sjukhus till någon läkarträff. Många huvuden tänker bättre än ett, sa han. Han hämtade en kollega med randiga glasögon som också tyckte händerna var märkliga och tog kort på dem. Knepiga läkare. Han sa att de skulle komma på vad det var med både händer och sjukdomen, det gör de säkert, men det tar säkert några år eller så. Då har jag nog en kondition som en snigel.

Av en liten ponke - 31 juli 2007 10:12

I går kväll/natt kunde jag inte sova. Inte så ovanligt nu för tiden. Jag läste lite Harry Potter och la patiens. Sedan kom pappsen in, för han kunde inte heller sova, så vi satt och pratade lite. När han gick ut så försökte jag sova, och det gick efter ett tag. Tyvärr så vaknade jag för sent denna morgon och hade ett förfärligt halsont.

Av en liten ponke - 30 juli 2007 19:49

Precis efter att jag hade skrivit det förra inlägget komm Bj och Kalle och hälsade på. Vi traskade in i mitt, numera, ganska trånga rum och roade oss med att titta på påfyllningsprocessen av ett 375 liter stort akvarium. Det tog sin ringa tid men till slut var det fullt! Jag skulle starta pumpen för att mästervärket skulle blivit fullbordat. Men! Pang! Och så blev det ett gigantiskt läckage! Golvet var blött, min högra strumpa också. Det krävdes många handdukar för att vattnet skulle försvinna från golvet. Det var synd, nu måste jag köpa en ny pump ändå... Det blir mycket pengar. Och mina nyinköpta växter är fortfarande i mitt lilla akvarium, och där lär de få vara tills imorgon, eller dagen efter det. Stackars fiskar som inte kan simma så mycket.


Imorgon ska jag till hudmotagningen för mina röda händer och kalla händer. Det har nog något med sjukdomen att göra, så jag hoppas att de kommer på något imorgon, fast mina förhoppningar är låga.

Av en liten ponke - 30 juli 2007 17:50

Jag och pappsen åkte in till staden. Han skulle träna och jag gå till djuraffären. Men det visade sig att han hade glömt dina träningsbyxor,,så han följde med mig istället. Jag köpte en bakgrund och 15 st växter. Det blev en dyr historia men jag fick iallafall fem kronors rabatt!

    När vi kom hem började jag hälla i gruset i akvariumet. Det är det största nybörjarmisstaget man kan göra. Jag gjorde det inte när jag var nybörjare, men nu, tre år senare så gäller det. Det var bara 40 kilo grus, men fan vad dimmigt det blev. Hela eftermiddagen har gått åt till att tvåtta och skölja ur gruset så gott det går. Tack och lov att jag fick lite hjälp av pappa! Nu är akvariumet på väg att vattenfyllas och sedan ska pumpen sättas i omlopp och förhoppningsvis så blir vattnet såppas bra att jag kan sätta växterna. Nu är alla växter jag köpt idag i det lilla akvariumet, det blir ganska trångt.


Jag har mått bättre. Sjukdomen tål inte sådan här ansträgning. Men det får gå för den här gången. Nu kallar arbete! 

Av en liten ponke - 30 juli 2007 11:23

Haleluja! Jag hittade manualen till pumpen på internet och nu fungerar den! Då sparar jag lite kosing, för tillfället.

Av en liten ponke - 30 juli 2007 10:31

Jag drömde att jag skulle klippa mig. Jag satt hos frisören och hon höll upp luggen för att klippa den. Då såg jag att jag hade finnar stora som enkronor där. Riktiga bölder. Sedan var drömen slut.


Jag testade pumpen i en spann för att se om den fungerade. Det gjorde den inte. Så det blir att köpa en ny när jag ändå åker in idag. Men det var bara en tidsfråga innan jag hade behövt köpa en ny, iallafall. Filtersystemet satt fast så in i bomben och den såg ut att läcka. Så det var väll lika bra att det blev nu istället för senare.

Av en liten ponke - 29 juli 2007 18:43

Tre veckor av Tour de France är nu avklarade. Det känns som mycket längre tid. Men ändå inte. Det kunde lika gärna vara sommarlovet ut. Det blev en liten knatte till att vinna, det var kul för honom. Det var inte så många som hade tippat honom som segrare, knappt någon faktiskt.


Akvariumet är på plats. Det är ett stort åbäke. Endast akvariumet, utan vatten, väger mer än mig. Det är tungt som cement. Imorgon ska jag fylla hela akvariumet med vatten, det tar nog ett tag...

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards