Alla inlägg den 2 februari 2008

Av en liten ponke - 2 februari 2008 10:57

När jag slafsade i mig frukosten läste jag i tidningen att en färdedel av niorna inte är behöriga till gymnasiet. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Stolarna är för hårda! Ingen vill gå till skolan med vetskapen om att när skoldagen är slut så är rumpan full av blåmärken och skavsår. För att slippa denna olidliga smärta som orsakas av skolans hårda trästolar som fanns redan långt innan vår tidräkning började är det enda sättet att skolka. Då sänks betygen som ett skepp som saknar botten. Borde inte skolans personal ta sitt ansvar som vuxna och se till att eleverna vill gå till skolan? De säger att mobbningen är orsaken till att frånvaron blir högre och högre för var dag som går, det är fel. Lyssna på oss elever och skaffa fler skolsköterskor vars specialitet är söndersargade rumpor!

    Jag vågar nästan lova med hundraprocentig säkerhet att antalet IG-barn kommer bli färre och färre allt eftersom skolorna skaffar skönare stolar!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards