Alla inlägg den 4 februari 2008

Av en liten ponke - 4 februari 2008 20:06

Under helgen gick min underbara vän, följeslagare och medhjälpare miniräknaren TI 83 PLUS sönder. Den ville inte starta när jag skulle greja med den. Jag försökte med flera olika upplivningsförsök, bland annat hjärttransplantion (batteribyte), TI 83 PLUS var ändå lika levande som en människa som precis har luktat på mina fötter. Jag tror att miniräknaren tog självmord efter för mycket press och jobb. Jag sörjer och ska inte behandla min nya vän på detta viset. Jag ska bara mata in enkla multiplikationstal och låna mina vänners räknare när en längre uträkning krävs.

   Som tur är fick jag ut en sprillans ny kompis helt gratis på garantin. Jag ska döpa och dyrka den.


Jag har svårt att själv bestämma mig för att jag ska klippa mig så därför är det alldeles utmärkt att mina vänner av det andra könet berättar för mig när mitt hårsvall ser ut som ett buskage istället för gyllene lockar. I dag var en sådan dag då de sa till mig att mitt hår behöver klippas. Det är alltid lika läskigt för mig att lämna mitt hår i någon annans händer. Speciellt om de är lika gamla som mig och saknar frisörutbildning, men de klipper håret gratis och jag gör allt för att spara pengar!

Av en liten ponke - 4 februari 2008 16:39

I dag hade klassen CAD-teknikprov. Det gick käpprakt åt helvete för majoriteten av klassen. Vi har gett svordomar som "VAD I HELVETE!" och "FAAN" ett ansikte. Så ofta som vi svor har det aldrig svurits förr. Vi får alla en enkel biljett till helvetet om vi fortsätter att svära på detta ohyggliga sätt. Provet var inte mänskligt!


Jag har många gånger berättat för er om hur underlig min naturkunskapslärare är. Det beror inte bara på att det är omöjligt att få bättre betyg än G utan även på att hennes svenska verkar tillhöra en asylsökande afghan. Citat från ett papper om ett grupparbete vi fick i dag: "vi träffas där obs! starttiden". Hon tror att hon är en allsmäktig guru som kan ändra skrivreglerna ostraffat.


Nu ska jag göra något annat än att sitta här. Jag funderar på att läsa igenom texterna om Illiaden och Odyssen som vi ska ha prov på i morgon så jag vet vad jag ska svara på frågorna. I morgon är det även en schemabrytande aktivitet på eftermiddagen i form av besök av olika företad. Jag ska till en advokatfirma. Det verkar inte vara så många som ska dit så jag kommer nog troligtvis bara stå i ett hörn och se missanpassad ut bland alla stiliga jurister.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards