Alla inlägg den 1 juni 2007

Av en liten ponke - 1 juni 2007 19:55

Efter jag kom hem från skolan satte jag mig som sagt vid datorn och bloggade lite. Sedan gick jag och hunden ut på en en och en halv timmes promenade i skogen. Hon smuttsade inte ner sig så mycket idag faktiskt! Efter det tog jag en banan och ett glas mjölk och läste det senaste numret av Illustrerad vetenskap. Sedan löste jag soduko. Lite kul det är! Måste träna upp mina färdigheter så jag kan klå alla på Teknis efter lovet.


/Adam

Av en liten ponke - 1 juni 2007 18:55

Du vill inte se ut som en bulldog med sladdriga kinder mm när du blir 50. Alla som inte opererar sig kommer att se ut så eller ser ut så. Det har vi människor gjort ända sedan vi föddes. Så varför ska vi helt plötsligt ändra på det genom operationer? Okej, många är säkert fåfängda och skulle säkert vilja operera sig snyggare, även när de är yngre. Men det är inte många som gör det idag för det är sä jävla dyrt. Men jag tror att det kommer bli mycket billigare om några tiotals år och då kommer betydligt fler operera sig för att de ska bli "vackrare". Men varför har nästan alla något att klaga på när det gäller sitt utseende? Varför kan de inte vara nöjda? Jo, det är de trådsmala modellerna som sätter gränsen för hur man ser ut om man är snygg. Jag, däremot, tycker att de alla ser ut som barbiedockor med anorexia. Därför är det många vackra tjejer/kvinnor/damer som vill operera sig, även om de ser bra ut. Varför vill just du Lixputin operera dig? Tänk efter, är det för att du vill se ut som en supermodell vi 50 års ålder eller är det för att du inte tål tanken att mer än halva livet har gått och du vill inte påminas av den när du ser dig själv i spegeln?

    Du skrev att det är svårare att få jobb inom ditt område om man inte ser bra ut. Vad jobbar du med? Om man inte är modell, P-skådis, strippa, eller något liknande så borde inte utseendet spela någon roll. Varför skulle utseendet spela roll om man jobbar på kontor? Är man smartare och flitigare för att man ser bra ut? Det är säkert så på många arbetsplatser, och det är helt sjukt. Varför, kan man ju fråga sig.


Förlåt om du tar illa upp.


/Adam

Av en liten ponke - 1 juni 2007 15:33

Jag fattar inte hur man kan vara så vagt vaggad att man låter en läkare operera något på kroppen man inte gillar. "Oj fan, mina läppar är fula. Vad ska jag göra? Ja, jag går och opererar dem och betalar hundratusentals kronor för det!" Det ser bara förjävligt ut. Hur många killar gillar gigantiska bröst? Inte jag iallafall. Jag tror inte många andra gör det heller.

    Dessutom ser man ju tjejer i 9 årsåldern som går i smink och push-up BH. Varje gång är det nästan så att jag skrattar mig till döds. Jag förstår inte hur sådana småttingar kan bry sig om sitt utseende så mycket. Jag förstår inte varför någon gör det. Jag tycker att man ska gå som man är och skita i vad allt som hetar mode är. Utseendefixerade jävlar. Det hade varit bättre om alla gjorde som jag; skiter i utseende, kläder och sånt skit. Då hade världen varit underbar<3


/Adam

Av en liten ponke - 1 juni 2007 15:01

Skoldagen började med svenska. Satt och läste Tintin. Skönt att kunna slappa så nu när skolan lider mot sitt slut! Vi fick tillbaka engelskanationellaproven. Jag fick VG+ på A- B1- och B2delen. På C-delen fick jag bara VG. Jag är nöjd! Sedan gick jag med råg i ryggen till franskalektionen. Vi tänkte att den näst sista lektionen i franska borde vara slapp. Men inte då, hon lassade på oss en massa vägbeskrivningsuppgifter. Men vi fick tack och lov sluta tidigare. Efter det hade vi NO, tittade på film och läste upp våran kemisaga. Sedan sa Frans att vi hade varit en bra klass. Fast jag vet inte om han var ironisk eller inte. Efter det sprang vi till matsalen och åt en snabb lunch på rasten innan SOn. På SOn tittade vi på filmer som vi hade spelat in i sjuan och åttan. Alla var små dvärgar, och så söta. Min röst lat precis som en söt flickas, fast det kanske den gör än? I mitt huvud låter den skräckinjagande iallafall. Efter det gick vi och åt igen. Sedan var det matte. Fick reda på att jag hade alla rätt på matteprovet. Hoppas verkligen jag får MVG i betyget nu! Sedan spelade vi tärningsspel i lag. Jag vann aldrig. De som vann fick skatta sig lyckliga med var sin klubba i munnen. Sedan var det engelska, men vi fick sluta efter fem minuter så vi hann med halv trebussen.


Mina ben ville knappast gå upp för trappor idag. Underbart<3<3


/Adam

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards