Alla inlägg den 9 juni 2007

Av en liten ponke - 9 juni 2007 22:25

Skulle titta på en film med mina föräldrar. En komedi på trean. Den var verkligen dålig, men mina föräldrar skrattar ihjäl sig. Så jag satte mig här istället, men jag ska gå ut på altanen nu istället.


Bilden är från avslutningen igår. I början av framträdantet. Kommer fler sedan. (Jag är han längst till höger, overallmannen)

Av en liten ponke - 9 juni 2007 20:27

Knöt på mig skorna. Laddade vätskebältet. Ut i solen och sprang. Hade ju planerat att springa en mil idag med endast en veckas träning före. Jag klarade det, och det blev nog snarare elva kilometer. Det tog 83 minuter. Inte så dåligt med tanke på omständigheterna. Fast det är ju ändå en halv timma långsammare än vad det gick på i sommras. Jag kom att tänka på praoen när jag var ute i den friska luften. Praoade på ett kafe. Det var en italienare där stup i ett. Han bjöd mig på wiskey eller något liknande. Jag tyckte det smakade förjävligt. Då tyckte han att jag inte var någon man. Han skrattade åt mig. Roliga minnen!

Av en liten ponke - 9 juni 2007 16:52

Har suttit inne och slöat framför TV: och Stockholm marathon idag eftermiddag. Trevlig tillställning. Det var såklart att en afrikan skulle vinna. De är så små och taniga och springer snabbt som attans. När jag blir 17 år ska jag mygla mig in i tävlingen och springa under tre timmar. Det kan vara ett problem att jag inte kan springa max pga hjärtat/lungorna. Men det har säkert ordnat sig tills dess. Tränar jag bara på så funkar det nog suveränt! Men tackar vet jag ultralöpning. Bara springa i ett lugnt och fint tempo i tiotals mil. Inga intervaller eller något sånt skit. Underbar sport!

Av en liten ponke - 9 juni 2007 12:31

Kalles mamma kom och hämtade oss vid kvart i sex tiden. Vi kom fram till Sandared och stod där och väntade på att få borda bussarna i våra kavajer och högafflar/spadar/hackor. Såg nog lite sjukt ut. Jag och Tobbe hoppade på en buss, de andra på en annan. Vi kom fram, la våra redskap och väskor i ett hörn och fick en välkomstdrink. Sedan gick vi in till borden och satte oss klassvis. Jag fick damerna Sara och Matilda vid min sida. Vi åt smaskig mat och tittade på uppträdanden. Vi Sandhultsdrängar insåg att våra två övningstillfällen var förjäves. Scenen var ingen scen utan en liten plätt. När vi tillslut uppträdde bonnade vi loss. Det gick väll bra. Många applåder. Ska be att folk skickar filmer och kort de tog. Efter det drog discot igång. Dålig musik men mycket svett. Sara lärde mig dansa vals, så jag gick till fröken för att bjuda upp henne. Men hon nobbade mig. Då blev jag ledsen och gick in och tröstdansade med andra istället. Sedan drog ett rejält kramkalas igång. Tjejer som jag aldrig hade pratat med sa "Hej då Adis" när de kramade mig. Fattar inte hur de kan veta mitt namn. Många kramar senare fick jag en puss (!) av Aurora! Efter den var avklarad var det dags att ta bussen hem till kära Sandhult och min sköna säng. Fast det var lite klurigt att gå genom natten med en ros, en träningsväska och en högaffel. Det var trevligt iallafall, och jag kommer sakna många.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards