Alla inlägg under maj 2007

Av en liten ponke - 28 maj 2007 18:12

Jag satt och tittade på en musikvideo med Ciara. Där sitter hon som en äkta hösäck. Jag har aldrig sett en tjej sitta så förut. Det är mest nazister och latmaskar som sitter så. Det är nog inte så bra för ryggen att sitta som en förslappad sjöhäst, men det är skönt! (Och jävligt coolt för nazisterna) Tjejerna är troligtvis mycket smartare än oss killar. Vi lär väll alla ha problem med ryggen när vi blir äldre. Fuck! Det vill inte jag ha! Jag får väll börja sitta som en brat, eftersom jag ska bli en! En kostymklädd arbetsnarkoman kan inte sitta som om han vore en lövhög! De måste sitta med stil.

Av en liten ponke - 28 maj 2007 17:13

Efter kärlekstemat har jag fundert hit och dit. Det är helt fuckat så jag hade ett samtal med min relationsexpert Malin. Hon sa mycket. Det blev klarare i skallen. Eller kanske inte. Men skit samma, det kändes battre efteråt. Så jag ska skita i vad allt kärlek innebär. Jag ska bli en sådan "pappa-jag-vill-åka-till-din-kompis kompis". Alltså; jag istället för att ha egna barn så ska jag snyllta på min vänners och skämma bort dem så de alltid vill vara med mig istället. Jag ska köpa allt de vill ha, men fan inte alkohol! Fast det kanske blir lite ensamt att bo ensam hela sitt liv. Men det är långt dit och om min relationsexpert har rätt så hittar jag säkert någon. Jag ska citera en mycket klok sak hon sa:

"äh, just nu är det svårt att få en flickvän/pojkvän. alla är så konstiga i den här åldern & allt handlar om att gå på fest, strula med nån där och man blir först "upptäckt" på festerna. ... och sedan få respekt av hur många öl man dricker".


Av en liten ponke - 28 maj 2007 16:11

I morses vaknade jag av att min söte bror sa att jag hade telefon. Jag gick upp och svarade, det var Tobbe. Jag hade försovit mig. Fort in i duschen! Frukosten blev en liten kleten banan på vägen till bussen. Inte mycket att hänga i granen. Första lektionen var engelska där vi bara satt och tjöta. Dels för att vi inte hade några pennor och dels för att vi inte hade något att göra. Nästa lektion var idrott. Jag tror jag har varit med på tjugo lektioner i hela nian, jävla sjukdom. Vi fick tillbaka uppsattsen och jag fick VG+. Jag blev förvånad! Efter det gick vi till tekniken och hade ett oförberett prov. Gick inte bra.. Sedan blev det fiskhamburgare i matsalen. Som alltid kom vi försent till lektionen efter matrasten. Fick tillbaka franskaprovet. MVG! Jag hade knappt övat... Sedan var det uppspelning på musiken. Gick väll så där. Men jag hoppas inte han sänker mitt MVG som den förra läraren satte!

Av en liten ponke - 27 maj 2007 19:31

För precis en vecka sedan åt jag korv med bröd hos Malin. Nu har jag precis ätit korv med bröd här hemma. Jag åt två korvar varje gång. Deja vú. Nästan. Jag tror inte jag har upplevt en riktig deja vú i mitt liv. Det skulle jag gärna villja göra. Gärna en lottovinst på tjugofem miljoner två gånger om. Fast man måste väll vara myndig för att spela på lotto? Fast på triss kan jag vinna! tjugofemtusen varje månad i tjugofem år. Två gånger om. Då behöver jag inte börja jobba förrän jag är 41 år. Det skulle sitta fint! Då kan jag antingen skaffa en 22 år lång utbildning som gör mig jävligt efterfrågad på arbetsmarknaden. Eller så ligger jag bara och jäser i soffan och låter kaggen växa sig stor och ståtlig. Fast då får jag nog inget jobb när vinsterna tar slut...

Av en liten ponke - 27 maj 2007 18:16

Jag sa till mig själv: "Adam, även om du är sjuk kan du inte ligga vid TVn dagarna i ända! Den enda motionen du får är när du zappar mellan kanalerna. DU MÅSTE FÅ LITE MOTION!" Jag tog mig själv på orden och gick till datorn. Man måste ju variera träningen lite!

Av en liten ponke - 27 maj 2007 16:22

Som den snokare jag är så snokade jag omkring i underliga personers bloggar. En del bra, andra mindre bra. Jag kom till en blogg. Personen i fråga hade skrivit vad hon hade köpt, i vilken affär och hur mycket det kostade. Hon skrev vad hon åt varje dag. Ingenting annat. Jag undrade vem fa-an som läste sån skit, de måste ju vara vagt rubbade. Sedan kom jag på att jag redan hade läst en sex-sju inlägg... 

Av en liten ponke - 27 maj 2007 15:48

Detta är en kemisaga som jag och mina två vänner Kalle och Per har skrivit på kemilektionerna. (Ni som har läst nians kemi kommer fatta)


Kalle Kolatom bodde med sina två playboybrudar Olga och Olivia Syreatom i ett kärnkraftverksutsläpp i Sandared. De levde ett lugnt och stilla liv ända till den dagen de blev inandade av ett löv i en lövkoloni (träd).

"Oj" sa Kalle Kolatom till sina två storbystade Syreblondiner. "Vad är det här för place?"

"Vet inte, men jag hoppas det finns smink!" sa Olga.

"Jag tror vi är i ett träd och jag har hört att det finns väldigt bra suparfester här!"

    De tre resenärerna åkte dit och blev fulla och beblandade sig med koldioxid- och vattengäng. Tillsammans blev de ett härligt gäng, de kallade sig för druvsockerklanen. För att Kalle skulle få vara med i klanen var hen tvungen att göra sig av med en av sina playboybrudar. Det var ett lätt val eftersom Olga var bisexuell och drog iväg med en annan syreatom ut i den stora världen.

    Efter att druvsockerklanen nyktrat till bestämde de att ta tåget till Äppletopia, för de hade hört att man kunde bli något stort där. I Äppletopia fick de nya vänner, de joina klanen och klanen bytte namn till fruktsockerklanen. Fler och fler atomfamiljer och gäng flyttade in i Äppletopia som blev tvunget att byggas ut.

    En vacker dag när Äppletopia hade växt till en myllrande storstad var den söta krullhåriga pojekn Johan ute i Sandared och promenerade. Han gick förbi Erikas hus där han såg ett stort saftigt äppleträd. Frestelsen blev för stor för den söta pojken. Han hoppade över staketet och plockade det största äpplet han kunde hitta. Fruktsockerkicken blev för stor för Johan som inte brukar äta någonting annars. Han fick en chock och dog. Eftersom Erika och hennes familj inte brukar vara ute i trädgården så ofta så förmultnade Johan under årens gång. Kalle Kolatom såg sina Kolvänner försvinna en efter en. Han bävade inför den dagen han också skulle dö. ( Erikas trädgård var träskmark så Johans kropp bevarades väl.)

   Efter hundra tusen år i gytjan var det Kalles tur att stryka med. Han sa "Hej då" till de få vänner som fortfarande var i livet och tynade sedan bort. ( Kallen och Olivia skildes åt i Johans matsmältningssystem och Kalle lyckades aldrig hitta sin älskade igen. Han hade hört rykten, som han vägrade tro på, om hatt Olivia är ute i det frai och har gift om sig med Kalle Kolatoms kusin Karl.)


R.I.P Kalle Kolatom och Johan!

Av en liten ponke - 27 maj 2007 15:35

Idag fick pappa en eminent ide klockan halv nio på morgonen. Han väckte mig och bror min och vi traskade in till mamma och gav henne en blomma som växte i en kaffekopp. En gigantisk kaffekopp. Jag fattar inte varför ni drickar kaffe. Det smakar sumpmark och en liten smula träskmark. Det är svart och man blir jättepigg. Kaffe uppfanns säkert bara för att hålla arbetsnarkomaner vakna. Te däremot, det gör en lugn och fridfull. Jag ska mata mina spädbarn med te istället för bröstmjölk. Då kommer de sova hela tiden och min fruga kommer bli jätteglad! Kan kanske ge henne lite te under försossningen också, så kan hon sova sig igenom den. Hoppas bara hon älskar mig mer än vad hon älskar teet!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards