Alla inlägg under maj 2007

Av en liten ponke - 25 maj 2007 16:47

Någon mer än jag som hatar när kylskåpet alltid ser ut som om det ägdes av en arbetslös 500 barns mamma? Det finns inte ens mjölk i det! Det enda jag hittade var en skrumpen lite melonskiva. När jag har ätit upp den hoppas jag att pappa har kommer hem med riktigt mycket mat!

Av en liten ponke - 25 maj 2007 16:34

Nästa vecka ska jag slå mig in på topp 100 av de mest aktiva bloggarna. Jag ska göra som de riktiga nördarna, gå upp i gökottan endast för att blogga om ointressanta saker som ingen egentligen vill läsa om men ändå gör det för att man ligger på topplistan. Hoppas bara jag kommer på tillräckligt med ämnen att skriva om. Det ska nog inte vara någon fara. Jag behöver ju bara skriva cirka 90 innlägg på en vecka!

Av en liten ponke - 25 maj 2007 16:18

Dagen började med att jag åkte till skolan och fick reda på att vi som skrev uppsatts skulle få sovmorgon. Jag blev jätteglad! Efter de som gjorde provet var klara drog vi oss till aulan för att börja dag två i temat kärlek. Vi började med att leka en sitta-i-knä-lek. Jag fick nöjet att få det enda som var mannligt på mig mosat. Efter det tittade vi på en film. En riktig kärleksfilm. Den var faktiskt läskig för mig. Det var en grabb som hade något slags fel på sitt hjärta (precis som jag), han dog för att han ansträngde sig (precis vad som väntar mig om jag anstränger mig). Då fick jag en riktig tankeställare, jag känner faktiskt hur hjärtat och lugnorna gör mer ont bara jag är ute och går. Jag hoppas läkarna kommer på vad det är med mig så jag slipper sluta som en döding också. Efter det fick vi en efterlängtad lunchrast. Sedan blev vi indelade i grupper för vi skulle diskutera filmen. När det var klart började det likna en svenska lektion. Tjejerna debbaterade järnet med vår fröken. Vi andra somnade. När de var klara och vi vaknade upp ur vår dvala upptävkte vi att vi fick goda kärleksbakelser! När vi hade fått i oss alla 17 930 kalorier så skrev kommentarer till varje person i klassen i ett enskilt, rosa hjärta. De ska skickas hem till oss under lovet. Jag läste lite om mig, det var några bra kommentarer faktiskt. Hoppas det kom mer! Tillslut blev vi tillåtna att gå. Eller rättare sagt; vänta på bussen.

Av en liten ponke - 24 maj 2007 17:37

När jag satt och rättade min uppsatts ploppade en simpel fråga upp i mitt huvud. "Varför känner Microsoft Word inte till ordet dikväveoxid när det känner till koldioxid?" Jag tycker det är jävligt dåligt att ett världsledande företag som tjänar miljoners miljarder om dagen inte har råd att programera sitt rättstavningsprogram så det känner igen dikväveoxid.



Av en liten ponke - 24 maj 2007 17:02

Uppsattsen är nu färdig! Det var mindre än vad jag hade förväntat mig kvar. Den blev faktiskt riktigt bra. Jag har skrivit den precis som våran kära lärare Stefan vill ha den. Jag har till och med ansträngt mig och lagt in två bilder. Nu måste Stefan bli stolt, när till och med bilder finns med. 


Jag har kommit på en sak. När man ska plugga är det bra att lyssna på lugna låtar. Det ska vara låter med en vacker kvinnoröst och gärna bara ett piano som instrument.  Man blir jävligt koncentrerad på något märkligt sätt. Synd att jag kom på det den sista dagen jag någonsin mer kommer skriva en uppsatts i grundskolan. Det blir nog inte så mycket uppsattsskrivande på Teknikprogrammet så jag kan ha nytta av det. Fast det är bara bra, tackar vet jag matte! Varken glosor, fåniga skrivregler eller gramatik att ta hänsyn till. När man kan principen rinner det på som smör i solsken.

Av en liten ponke - 24 maj 2007 16:25

Jag ska vara så nördig så jag skriver ett innlägg för varje ämne jag skriver om. Det lockar ointresserade läsare. Så därför: Nu ska jag skriva färdigt min SO-uppsatts om växthuseffekten. Det näst sista arbetet i hela grundskolan!



Av en liten ponke - 24 maj 2007 16:20

Jag hittade ett vuxenpoängtest, www.vuxenpoang.com. Jag gjorde det och, inte till min stora förvåning, så var jag inte ett dugg vuxen. Tack och lov för det! Mitt sinne känns fortfarande som en tioårings, som leker riddare i skogen, går och lägger sig efter Bolibomba, är på lekplatser och leker med likasinnade vänner. Det är nog så, min kropp har växt medan mitt sinne har minusväxt.


"Du har negativt vuxenpoäng. Är du väldigt ung är det inget att oroa sig för. Är du äldre än 10 år så kanske det är dags att växa upp lite."
Av en liten ponke - 24 maj 2007 16:14

Eftersom min fritid är enorm nu när jag varken kan träna och skolan lider mot sitt slut så bestämde jag mig för att starta en sådan här nördig blogg. Jag har ingen aning vad jag ska skriva. Jag hoppas jag snittar mer än 2läsare/månad iallafall.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards