Alla inlägg under juni 2007

Av en liten ponke - 7 juni 2007 14:45

Skulle nog inte ha druckit så mycket precis innan jag gick ut och sprang. Fick ett fruktansvärt håll. Men jag fortsatte för att härda mig. Var väldigt hett och jag svettades som en hund i en bastu. Var ute i 31,5 minuter.  Sitter och äter rutten pastasallad som jag hittade i frysen. Om 1,25h ska jag ta bussen till staden och köpa en kavaj till imorgon. Får se om jag hittar någon trevlig som har lust att följa med och fika. Sedan ska jag ut och springa igen<3

Av en liten ponke - 7 juni 2007 13:28

Vaknade, gjorde mig iordning. Kom på ett trix som kommer göra så att linserna kommer in i ögat på nolltid imorgon. I skolan fortsatte vi på våran enorma girlang som ska sitta i aulan. Den är jävligt lång, det blir svårt att bära dit den sen. Sedan gick vi till aulan för att titta på en film som några hårdingar hade gjort på elevens val. Ganska dålig. Sedan gick vi och bytte om för brännbollsturneringen. Det sög. Dels för att jag inte kunde springa så fort som jag ville pga hjärtat och lungorna. Och dels för att när man skulle fånga bollen så var det en stor fet sol ivägen som gjorde allt för att hindra en. Att vi förlorade alla matcher kanske spelade en stor roll också. Vi fick iallafall mat där, men ingen dricka. Inte ens lite vatten! Skolan är snålare än vanligt. Jag, Tobbe och Kalle orkade inte vänta där i hundratals minuter på att få sluta så vi tog bussen in till stan och bytte där till en som tog oss hem. När jag kom hem drack jag hundratals milliliter vatten och mjölk. Nu ska jag ladda vätskebältet fullt med vatten och sen ska jag bege mig ut i den 33 gradiga hettan och springa.

Av en liten ponke - 6 juni 2007 20:19

Jaha, idag är det Sveriges nationaldag. Det var väll Gustav Vasa som blev kung idag för många hundra år sedan, va? Vad är det och fira? "Länge leve en snubbe som dog för jätte länge sedan och gjorde sååå mycket för vårat land!" Nonsens. Nationaldagen måste vara en dag för att alla nazister så de ska ha något att se fram emot.

Av en liten ponke - 6 juni 2007 19:30

Låg på altanen hela eftermiddagen och degade. Det är sköönt! Jag begav mig ut och sprang i det varma globala uppvärmnings klimatet. Jag såg en överkörd huggorm och en huggorm som låg och slöade i solen. Det var nära att jag sprang på den lilla rackaren. Nästa gång det är så hiskeligt varmt ska jag ta med vätskebältet så jag slipper törsta ihjäl och torka ut. Jag hade sett fram emot "Men in trees" hela dagen. Men när jag tittade i TV-tidningen visade det sig att någon idiot hade bytt ut mit bästa tjejprogram mot fotboll! Det var det värsta jag har varit med på hela året! Därför ska jag gå ut och lira badminton med min fader och min broder.

Av en liten ponke - 6 juni 2007 13:36

Försökte sätta i mina linser så gott det gick. Högra ögat gick ganska "snabbt", iallafall om man jämför med det vänstra. När jag hade kämpat med det vänstra ögat i länge så blev jag förbannad. Då kom jag på att jag fick med en söt liten spegel att titta i när jag ska sätta i dem. Jag tog fram den och på första försökte "fick jag in den"! Efter det vinglade jag ut på trädgården ( det känns faktiskt anrulunda att änvända linser jämfört med glasögon ) och hjälpte pappa att bära in ved i garaget. Då tyckte han jag var en duktig ponke så han gick in och började laga maten och lämnade mig och veden ensamma tillsammans. Ändå är mina muskler lika kletna som innan. Men jag är stolt över dem ändå! 

Av en liten ponke - 6 juni 2007 11:43

Stälde klockan på 6.00 Tyvärr så somnade jag om och vaknade inte igen förrän klockan 7.20 Det var synd för jag ska lära mig att gå upp tidigare och tidigare utan att vara trött. Jag tog på mig ett par shorts och ett linne och gick ut med hunden i en och en halv timma. Riktigt skönt väder! Sedan åt jag en underbar frukost. Gröt, ägg, sill och mjölk! Sedan dess har jag bara legat på altanen och softat med en bok.


Ska snart sätta i mina linser igen. Det är ett litet äventyr varje gång. Igår kväll gick det faktiskt snabbare att ta ut dem än vad det gjorde när jag övade hos optikern. Snart blir jag en exelent linsisättare!

Av en liten ponke - 5 juni 2007 21:17

Åt årets näst första grillade måltid! Riktigt gott! Jag och bror min upptäckte att det knappt blåste något så vi begav oss till gräsmattan och spelade badminton. Det är kul! Min högra arm är jättetrött. Jag lånade min mammas hundra år gammla solbrillor nu när jag har linser. Faktiskt häftigt. Man känner sig som en pimp. Ska nog köpa ett par innan språkresan nästa vecka.

    Jag missade början av House! Det är synd, det som är så bra! Hoppas det går en repris snart!

Av en liten ponke - 5 juni 2007 18:53

Trodde aldrig att något sådant skulle drabba mig. Nu har det gjort det. Känns konstigt att vara utan mina glasögon som jag har haft i fyra år nu. Det ska iallafall bli skönt att vara utan dem. Springa utan glasögon. Har jag kommit till himmlen? Kommer nog ta ett tag innan jag har lärt mig att sätta in dem ordentligt. Men det ska nog gå!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards