Alla inlägg under juni 2007

Av en liten ponke - 14 juni 2007 07:53

Vaknade utan att väckarklockan ringde klockan sex idag. Det är konstigt hur man vänjer sig vid att gå upp tidigt. Kroppen är ett underverk! Eller kanske inte. Jag vaknade med lite mer halsont än vad jag brukar ha. Jag vet inte vad som står på. Men jag tror det är samma sak som jag har gått och dragits med de senaste nio och en halv månaderna, fast bara lite värre. Jag sket iallafall i att träna nu på morgonen ifalll jag skulle ha fel. Vill ju inte vara ur form när jag ska på språkresa imorgon! Jag längtar! Men idag har jag mycket att göra. Får se om jag hinner allt som måste hinnas med...

Av en liten ponke - 13 juni 2007 19:27

Den som inte gillar låten 'The show must go on - Queen' måste vara vagt vaggad. Den måste vara bland de bästa låtar som någonsin gjorts! Dessutom har sångaren en grym sångröst! Synd att den mannen sog i aids innan jag föddes. Han kunde väll för helvete använt kondom om han var tvungen att göka! Hade gärna gått på deras konsert! Men vi träffas nog i himmlen. Fast han är kanske sitter där och röker på med Elvis så man inte får en chans att få kontakt med honom. Fast man kan nog inte knarka i himmlen. Där sitter man bara på moln och spelar harpa. Det borde bli lite långtråkigt. Annat är det med Valhall! Där är det bara mat och dryck som gäller! Kanske lite slagsmål mot jättarna då och då. Fast det är det nog värt när man får så god mat!


http://www.youtube.com/watch?v=1Z6hb7Zl2LA - LYSSNA OCH NJUT!

Av en liten ponke - 13 juni 2007 18:37

Nu är (nästan) broderns och faderns kalas avklarat. De fick massor av pengar. Lite blommor också. Victor skulle få en CD. Men tyvärr var det ingen CD innanför fodralet. Jag vet inte riktigt varför mamma betalade nästan 200 kr för det. Hon blev blåst av försäljaren. Fast det är inte så konstigt när hon köpte den på ICA. Han fick mycket godis. Tror jag ska ge honom många pussar och kramar så jag också får lite. Undrar om de har gott godis i England föresten? Nu är jag mätt på all fika och tårta vi har ätit så jag vet inte om jag orkar någon kvällsmat. Fast några mackor ska nog allt slinka ner till DUBBELAVSNITTET I LOST! Ack. Tre säsonger till... Helt otroligt. Att det aldrig kan ta slut. Men ändå kan jag inte sluta titta på det eftersom jag vill veta vad det är för sjuk ö de har hamnat på. Det skulle inte förvåna mig om ön sprängdes i luften det sista avsnittet utan att man får reda på någonting om dens hemligheter.


Borde ha packat till språkresan idag. Orkade inte gör det. Får nog mycket att göra imorgon. Packa, träna två gånger, gå ut med hunden, laga mat och åka till optikern. Varför ska jag alltid vara ute i sista sunden?


Lazputin - Det skulle faktiskt aldrig falla mig in att döda en försvarslös kattbäbis. De är så söta och gulliga! Förlåt mig, du är troligtvis den enda jag inte känner som följer denna blogg!


Beskåda dessa vackra damer! Vill ni ha deras numer? Kontakta mig!

http://www.youtube.com/watch?v=T4Gxx6CWxlM

Av en liten ponke - 13 juni 2007 14:59

Sprang mot Bredared. In i skogen vid snubbellinan. Härligt att springa där igen! Lagom kuperat och bra underlag. Dagens andra pass blev 49 minuter.

När jag kom hem började brodern laga mat. Jag hann dock strecha och duscha innan dess. Om solen tittar fram någon gång så ska jag gå ut och slöa lite på altanen. Men det verkar inte så. Det är många moln på himmlen och det blåser, nästan som en orkan!

Av en liten ponke - 13 juni 2007 12:16

Traskade ner till Tobbe, vi åkte in till stan. Gick till Team Sportia och köpte presenter till värdfamiljen. En elfsborgmugg och en elfsborgnalle. Dyrt! När vi var klara med det hade vi 55 minuter kvar innan bussen gick så vi traskade till Akademibokhandeln. Där stod vi och läste bla dassboken till vi gick till bussen. När jag kom hem såg jag att hela tre brev låg och väntade på mig i brevlådan! Ett brev från våran gammla mentor med en CD med biler från avslutningen. Ett brev med ett kontantkort som jag ick från STS helt gratis. Och ett brev med information om värdfamiljen. Eller, inte så mycket information. Bara adress och sådant.

Av en liten ponke - 13 juni 2007 08:40

Dagen då Gud bestämde sig för att dra i nödbromsen

Gröna linjen, mellan Kristineberg och Alvik

En välklädd man ~35 och dito kvinna sitter och kelar och småpussas. Mannen tar fram sin mobil, slår ett nummer och ser allvarlig ut. Kvinnan fortsätter att stryka honom över kinden och rufsa i hans hår.

Mannen: Hej älskling! (Lyssnar) Men konferensen är slut i morgon, så jag hinner hämta ungarna på fritids då. (Lyssnar) Ja, men du vet att jag inte kan komma ifrån idag… Jag hinner inte åka hem från Vaxholm, så du måste hämta idag och lämna imorgon. (Lyssnar) Jodå, konferensen slutar strax efter lunch, så jag hämtar dem och är hemma före dig. Har du vattnat gräsmattan? (Lyssnar) Saknar dig också, älskling!

Ur tunnelbanehögtalarna hörs högt och tydligt “Nästa… Alvik… Slutstation.” Mannen stänger av mobilen och tittar panikslaget på kvinnan bredvid sig.

Mannen: Shit!!! Hon hörde det där!!! Och hon vet att du bor i Alvik!!! Faaan också!!!

Cred: Tommy

- 4.7 / 5 - (867 röster)www.tjuvlyssnat.se


HAHA! Klockrent!

Av en liten ponke - 13 juni 2007 08:15

Om nästan exakt 48 timmar landar jag och Tobbe i England. Våran språkresa tar sin början och slutar inte förän tre veckor senare. Det kommer bli skitskoj! Vi hoppas att vi får en bra värdfamilj att bo i! En familj som lagar god mat! Jag tror det är två eller tre timmar lektioner varje dag. Resten är fritid. Men arrangörerna skulle anordna lite aktiviteter. Vi ska bo i Hastings, men en dag bär det av till London. Tur att man måste gå i grupp där, annars hade vi nog tappat bort oss. Vi får förhoppningsvis jävligt kul! Vi kanske tillochmed lär oss lite engelska på kuppen!

Av en liten ponke - 13 juni 2007 07:52

Idag fyller bror 14 år och far 49. Pappa börjar bli gammal och grå. vi brukar reta honom för det ibland. Jag och mamma steg upp klockan 06:00 och gick in med några presenter till dem samtidigt som vi sjöng "Ja må de leva". Det lät nog inte bra, men det är tanken som räknas. Efter det snörade jag på mig löpardojjorna och stack ut på en liten morgonrunda på 33 minuter. När jag hade stretchat färdig och duschat skulle jag laga gröt. Då upptäckte jag att den var slut! Fa-an tänkte jag. Hur ska jag nu orka träna dubbelpass idag? Jag fick nöja mig med musli istället. Det är inte mannligt att äta flingor. Gröt ska det vara!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards