Alla inlägg under juni 2007

Av en liten ponke - 5 juni 2007 18:18

Började dagen med att vakna. Åt frukost, duschade och gick till skolan. Började med matte. Betygssnack. Jag fick MVG i slutbetyget! Lite gött! Sedan hade vi engelska där vi skulle göra konstiga långa saker jag inte vet namnet på. Det fanns inga häftaparater till mig så jag satt där och pratade med de som arbetade så flitigt. Sedan hade vi SO och läraren hade genomgång på allt vi "lärt" oss de tre åren på högstadiet. Sista lektionen, han är för söt. Sedan gick vi och åt. Efter det var det svenska då pysslandet fortsatte. Jag lånade Saras mp3 och lyssnade på musik i lugn och ro. När jag tröttnat på det försökte jag hitta någon som hade slutat (ofta någon mer än vi slutar 13.10) för att följa med mig till stan och vänta på min optikertid. Det gick inget vidare. Jag följde med Tobbe till hans optiker och när han skulle klippa sig istället. Vi fick fika av hans mamma! Efter det satte jag mig på en bänk i all min ensamhet och tittade på folk. Sedan kom pappa rusandes och vi gick till optikern där jag provade linser. Det var faktiskt svårt att sätta in/ta ut dem! Jag petade iallafall inte ut mina ögon! Nu ska jag ringa mina drängiga kompisar så vi kan öva inför balen!

Av en liten ponke - 4 juni 2007 20:06

Var ute och sprang. Var trött efter morgonens tidtagning på idrotten, men knegade på ändå. Tur att man är ensvis! Sitter här nyduschad, mätt och belåten i pyjamas.


På tekniklektionen sa våran gulliga lärare att vi skulle vänta med droger och alkohol och sådan skit så länge som möjligt. Jag tänker aldrig varesig supa, knarka, röka eller snusa. Så jag tänkte ägna detta inlägg åt att försöka förstå mig på hur ni ingdomar som super er hejdlöst fulla fungerar. Och varför ni gör det. Jag tror att ni gör det för att ni inte kan stå emot grupptrycket och för att ni vill vara "coola". Jag har gjort smärre efterforskningar i klassen och jag förväntade mig inte att få några av övanstående svar. De svarade ( såklart ) att de tyckte det är gott och att man har mycket roligare när man är full. Det förstår jag inte mig på. Hur kan man ha roligt när man inte kan prata korrekt, stå upp ordentligt eller kontrollera sina lustar? Många tjejer blir våldtagna på sådana fester. Och sedan går de på nya och så fortsätter det. Så ni som super; förklara för mig hur ni tänker om drickat och varför ni super. Jag vill veta vad som rör sig i era små ärthjärnor!


Av en liten ponke - 4 juni 2007 17:16

Solen tittade fram ibland målnen så jag passade på att gå och lägga mig ute på altanen och softa lite. Läste lite bok. Skönt att man kan ta det lugnt nu när skolan lider mot sitt slut. Man slipper tänka på allt som måste göras. Ser verkligen fram emot ett tio veckors långt sommarlov! Jag ska vara igång hela tiden. Aldrig ta det lugnt. Kanske på natten när jag ska sova. När jag har laddat upp batterierna blir det fullt ös igen! Mitt mål i sommar är att få en lika fin bränna efter min tofflor som jag fick förra året. Kanske ännu bättre. Jag kan ta kort på det och lägga in resultatet här.

Av en liten ponke - 4 juni 2007 15:04

Efter en härlig morgon så traskade jag iväg till den skraltiga bussen som skulle ta oss till skolan. Vi kom försent, det är kanske inte så konstigt eftersom bussen går fem minuter innan vi ska börja och det är åtta kilometer att åka. Västtrafik är klyftiga! Första lektionen var engelska, vi städade ut våra skåp. Det var mycket skräp som slängdes ut. Jag hittade en gammal bok jag lånat på biblioteket, jag hade undrar ett tag var den hade tagit vägen. Jag hittade också två lappar med mobilnumer och ett julhjärta. Undrar vem det är som trycker in sådant i mitt skåp? Sedan hade vi idrott. Det var konditionstest. Jag visste inte hur jag skulle gå tillväga. Jag bestämde mig för att köra på hårt för att se hur det kändes i hjärtat och lungorna. Det började värka nästan med en gång, men jag fortsatte. Tillslut var jag tvungen att sänka farten, för det kändes inte bra så som det värkte. Fick bra påhejningar iallafall! Tack för dem! Tror tiden var 6 minuter 47 sekunder på 1,6 km. Och det är ju inte så dåligt med tanke på att jag har tränat max 15 pass sedan i augusti på grund av hjärt- och lungfelet. Så jag är absolut nöjd! Efter det var det teknik. Vi snackade lite och åt glass. Läraren har pussade Malin förra veckan ( han tänder nog på yngre flickor ). Sedan gick vi till matsalen och åt. Det blev pyttipanna. Och det var den äckligaste pyttipannan jag någonsin har ätit. Men den gick ner. Sedan var det franska. Då skulle vi rösta på vem som skulle bli avslutningsbalens kung och drottning. Jag röstade på mig själv ( ganska egoistiskt, jag vet ) och Malin. Sedan var det musik då vi pratade om tinitus. Jag har den skiten. Jävligt irriterande, dag ut och dag in, över allt hör man det jävla tjutet. Det känns som om jag bara klagar i den här bloggen..

Av en liten ponke - 4 juni 2007 08:13

Jag undrar vem det egentligen är som läser den smörja som jag skriver. Jag har ju några läsare varje dag iallafall, så det kunde vara intressant att veta lite. Hittade du hit av en slump eller inte? Gillar du det jag skriver om eller inte? Varför läser du det? Kommer du orka läsa mer av min rapakalja?


Tack på förhand!

Av en liten ponke - 4 juni 2007 08:04

Kom precis att tänka på att jag kan vara med på hela grundskolans sista idrottslektion. Har knappt varit med på en enda på grund av hjärtat av det. Ganska konstigt att jag fortfarande har VG. Fast läraren sa att sjukdom inte skulle påverka betyget. Synd att jag inte kunde vara med innan, för då hade jag kunnat höjt mig till MVG! Det ska vara konditionstest idag. Jag vet inte om jag ska ge järnet eller inte. Jag har ju inte testat hur hårt jag kan ta i utan att det börjar spränga, kanske dags att göra det idag så jag vet tills bränbollsturneringen på torsdag? Jag får se hur jag känner mig tills dess. Någon bra tid förväntar jag mig dock inte...


Veckans "Voice choice": http://www.youtube.com/watch?v=bZ3toP0PH8k - Bra låt, vacker brud.

Av en liten ponke - 4 juni 2007 07:40

Gick upp klockan sex. Släpade ut hunden i kopplet och vi gick en runda. På iväg vägen givk hon så bra så man skulle kunna tro att hon var väluppfostrad. Men på hemvägen gick hon som en dum pudel, drog och hade sig. Jag har alltid misstängkt att har en pudelhjärna i en schäfers kropp. Sedan gick jag in och tog mig en härlig dusch. Efter det satte jag ett plåster på skavsåret på min lilltå ( lite liv jag har som skriver blogg om min lilltå ). Efter det lagade jag gröt. Det blev en sådan gröt så den flyter runt som en klump när man häller i mjölken. Vet någon hur det kan fixas?


Såg att Malin hade börjat tycka fotboll är tråkigt. Det var på tiden! Jag fattar inte meningen med att springa runt på en liten yta och jaga boll. Nu kanske jag kan släpa med henne på några löprundor!

Av en liten ponke - 3 juni 2007 22:06

herrejävlar, idag har det verkligen varit varmt. & hela dagen har jag utnyttjat väl. har fått lite färg, så ikväll är mitt ansikte rödare än när folk gör så att jag blir generad. under förmiddagen var jag med emelie & solade, satt även på idrottsgårdens läktare och tittade på en halvlek av p16 match. sen gick jag hem och åt middag, sen låg jag ute på gräsmattan och lyssnade på musik och drack saft med syrran. sen åkte vi ner till idrottsgården, för samling till match i alingsås. resultatet behöver jag inte gå närmare inpå och jag kom på en sak som jag nästan inte vågar skriva. fotboll har blivit tråkigt jag spelar serien ut och följer med på londonresan, men sen vetefan om jag fortsätter. UH, det låter inte bra det här. jag som alltid tyckt att fotboll är det roligaste som finns & jag har alltid sett fram emot matcherna. men just nu är det bara träningarna och själva känslan av att vara med laget som är det bästa. fuck.

godnatt.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards