Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av en liten ponke - 4 oktober 2007 20:09

Jag cyklade som fasen ner för en lång och ganska brant backe. I botten av backen gick det två kvinnor med var sin häst som de ledde. Den bakre kvinnan vände sig om och såg mig och ledde in hästen närmare kanten så jag kunde cykla förbi utan att bli jämnad med marken på grund av bilarna som susade förbi i en hiskelig fart. När jag var jämnsides med hästarna och deras ägare började de stegra (säger man så?) och galoppera (eller hur säger man springa på hästspråket?) mot mig. Jag var tvungen att väja för att inte köra in i en av dem, och lyckligtvis kom det ingen bil i det ögonblicket. Jag fick en enorm adrenalinkick och jag hörde hur någon av hästägarna ropade någonting åt mig. Jag hörde bara det sista hon sa: "en (möjligtvis: någon) annan gång!"

     Det borde vara lag på att folk som är ute och rastar sina hästar har lite pli på dem. Tänk om jag hade cyklat in i hästens stora mage!

     Fast det kanske var mitt eget fel. Hästar är kanske lättskrämmda och de kanske blev rädda för att jag överraskade dem? Jag har ingen aning eftersom jag aldrig har stiftat någon närmre bekantskap med dessa riddjur. Som ingen red på.

Av en liten ponke - 4 oktober 2007 17:16

Veckans värsta dag är över! Det är ett under att jag har överlevt. Lektioner från klockan åtta till klockan fyra och bara femminutersraster förutom lunchrasten som är längre. Det är inte en rolig dag, kan jag lova.


Jag fick reda på att vi hade datorkunskapsprov idag, men det gick bra även fast jag inte hade övet. Det var två små saker jag inte klarade.


Jag har sålt fiskmaten och roten idag. Fick 350 kr för dem. Jag stod sedan och pratade med den kvinnan som hade köpt sakerna en lång stund. Fiskägare mellan.


Mamma ringde och tvingade i väg mig till skolsyster som sa att jag troligen hade en spricka i ledbandet. Han ville boka in mig till skolläkaren om en vecka, men då är det studiedag. Men om det inte har blivit bättre ska jag ändå gå dit.


Brors Trummhinnor var hela. En gång hade jag ingen trummhinna på mitt vänsteröra. Det tog tre år innan läkarna opererade dit en ny. Då fick jag tinitus...


Nu ska jag plugga och försöka hinna med att kila ut och cykla.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards