Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av en liten ponke - 7 oktober 2007 19:43

När jag var ute och cyklade och längtade till bättre tider med mark under fötterna istället för pedaler, så kom jag och tänka på en sida jag var inne på för något år sedan. Det var en statistisk lista över personer på vår jord som hade sprungit varje dag i en jäkla massa år. För att det ska räknas måste man springa minst fem minuter om dagen, årets alla dagar. Jag tror att ledaren hade en bra bit över femtio år... Jag har letat som en dåre efter den listan, men den är som bortblåst! Jag vill så gärna studera över hur många år jag måst springa för att stå överst på listan. Jag ska springa varje dag! En femminuters löptur har inte så stor inverkan på återhämtningen efter ett tufft pass, snarare tvärt om, lite lugn motion snabbar på återhämtningen. JAG ÄR GRYMT MOTIVERAD! Ni är mina vittnen om att jag ska springa varje dag. Stötta mig!. Jag får gå upp en kvart tidigare på vardagarna så jag hinner med en lite femminutare innan skolan. Ska bli kul att se hur många dagar (månader? ÅR?) jag har lust att fortsätta. Jag tror att det mer är en psykisk grej än en fysisk. Det gäller att inte undra vad man håller på med och om man är vagt psykiskt störd.


Min häl har kännts bra idag, fast jag har inte gått så mycket. Jag hoppas den är lika bra imorgon!

Av en liten ponke - 7 oktober 2007 17:27

Idag har jag mest tagit det lugnt och degat i mina myskläder. Fast en gång var jag ute och cyklade, det var tråkigt, men jag tror att foten snart är fit for fight igen! Då ska jag springa! Bortsett från cyklandet så har jag pluggat matematik och svenska. Svenskan på gymnasiet är ganska soft ändå, den där redovisningen vi hade gick ju bra utean större ansträgning och nu läser vi en bok som vi ska redovisa. Vi har haft värre svenskauppgifter i högstadiet. Högstadiet var en trevlig tid. Grymt mycket slöeri och tjöt, men ändå grymt bra betyg. Så är det inte på gymnasiet, det har jag lärt mig!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards