Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av en liten ponke - 28 oktober 2007 16:19

Eftersom jag skulle gå ut på en promenad med hunden och det var kallt ute så tog jag på mig en luvtröja i storlek XL. Det ser lite komiskt ut när den sitter på min 48-kiloskropp. När jag precis skulle öppna dörren till friheten kom mamma och trädde en reflexväst över mig. När jag väl var i skogen gick jag där och lyste som en sol till ingen nytta.

     Jag har alltid vetat att hunden är lite bakom flötet. I dag överträffade hon sig själv. Igen. Jag frös medan hunden hoppade i en bäck och badade helt näck. Hon har en hel förpackning skruvar lösa.

Av en liten ponke - 28 oktober 2007 10:26

Min bror är för söt. Igår satt han och spelade CS (ett pangpang spel där man skjuter ihjäl folk). Jag brukar säga att det är vetenskapligt bevisat att man blir agressivare när man spelar det. Det är faktiskt sant. Då brukar min bror kontra med att det är vetenskapligt bevisat att man får bättre syn, hörsel och reflexer. Han tror faktiskt på det. Jag och mina föräldrar brukar mest skratta åt honom när han kommer med sådana påståenden. Om det vore så enkelt att bota synfel och dålig hörsel så skulle nog inte det funnits några optiker och hörapparater i världen.

Av en liten ponke - 28 oktober 2007 06:47

Idag ställs klockorna tillbaka en timma. Det betyder att jag gick upp tjugo över sex. Ungefär i klass med skoldagar. Det är mycket märkligt men jag känner att förmågan jag hade att kunna sova i över tolv timmar i sträck har övergett mig. Det är i och för sig bra eftersom jag får mer gjort då.

   Jag förstår inte varför tiden ställs tillbaka en timma. Det blir ju så mörkt på eftermiddagen och kvällen. Hur kul är det att komma hem från skolan när det är becksvart? När det är mörkt måste jag även springa på vägen. Där kör bilarna som dårar. Och en del släcker inte helljuset. De är dumma.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards