Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av en liten ponke - 11 oktober 2007 17:22

Idag tillkännagavs det vem som ska få nobelpriset i literatur. Det blev en gammal gumma på 97 (eller var det 98?) år. Ganska stabilt gjort av henne. Jag tycker dock att man ska stödja yngre personers talanger och gå pengarna och priset till någon som hinner ha nytta av dem innan de lämnar vår jord. Jag talar inte illa om Doris Lessinger (tror hon heter så) eller hennes böcker och noveller som säkert är rena mästervärken och novellpriset kommer ge henne en skjuts i antalet böcker hon får sålt. Att vara författare är nog ett kul jobb. Man får bestämma mycket själv. Slita får man nog göra en hel del, men jag tror att det också är ganska soft ibland. Får man bara till den där riktiga storsäljaren behöver man inte tänka på om man ska klara att betala hyran nästa månad. Tänk att vakna och inte behöva sätta sig i en bil och åka till jobbet, istället kan man jobba i pyjamasen (eller naken, för all del) hemma vid köksbordet.

    Min uppfattning (och säkert många andras också) om hur författare är och ser ut är väldigt fördomsfulla. Hår som står åt alla håll, glasögon, utmärglade kroppar som ser ut att skrika efter mat, socialt inkompetenta och ascosiala.

Av en liten ponke - 11 oktober 2007 16:03

Om detta hade varit en helt vanlig skoldag hade jag precis slutat skolan. I stället har jag precis sett klart en film. En mycket bra film med andra ord, "The 51st state".

   Idag har jag mest tagit det lugnt. Gjorde läxor i någon halvtimma i morses och sedan tog jag cykeln på en liten cykeltur. Det känndes som om mina tår och fingrar skulle trilla av vilken sekund som helst. Det var iskallt! När jag hade trampat klart åt jag middag och sedan började jag se på filmen. Nu sitter jag här och är riktigt nöjd över hur jag har lyckats njuta över en studiedag så bra.

Av en liten ponke - 11 oktober 2007 08:28

Gäsp! Jag har precis vaknat upp från en god natts sömn och ätit frukost i lugn och ro. Jag känner mig grymt utvilad! Ni själva då? Trivs ni på jobbet eller skolan? Tänk på att det bara är två dagar kvar till helgen! Själv är jag hemma helt lagligt eftersom vi har en studiedag idag. Jag har heller inte överdrivet med läxor jag behöver göra. Lite engelska och  även naturkunskap, sedan är det lata tider som gäller! Det är synd att mamma inte jobbar på förmiddagen så att jag får ha hela huset för mig själv, men det är bara att gilla läget.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards