Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av en liten ponke - 10 oktober 2007 19:54

Efter att ha läst klart boken jag ska redovisa om i svenskan kännde jag att det var något som fattades i mitt liv. Det var så tomt. Helt meningslöst. Jag gick ut i köket och fick en uppenbarelse. På det träiga köksbordet låg en stor tjock bok. Jag gick fram och vände och vred på det stora åbäket och det visade sig att det var Stieg Latssons bok 'Män som hatar kvinnor'. Jag har hört rykten från alla håll och kanter som säger att hans böcker ska vara otroligt bra. Bättre än något annat i bokväg. Jag funderade och kom fram till att jag ska ge mig in i bokens värld så mycket jag hinner. Snart kommer vi ösas över med prov, uppsattser och redovisningar, men sedan är det lov och då har jag god tid på mig att ägna mig åt boken.

Av en liten ponke - 10 oktober 2007 18:10

Just nu är jag grymt tjurig! Foten har kännts bra sedan i måndags, så jag tänkte testa och ta en lite springtur. Tre minuter, sedan var det roliga över. Löpturen började galant, de första tio metrarna. Sedan kännde jag hur ledbandet smärtade, men jag trodde det var inbillning, så jag fortsatte min tur mot skogen. Efter tre minuter insåg jag att jag inte vågade göra det värre, så jag vände mig molocket om och gick hemmåt. Det är inte alls kul när man har väntat på något och sedan förstörs allt. Jag kunde ha cyklat istället, men det är ju så förbannat tråkigt och dessutom så börjar det bli mörkt nu. Jag vill inte bli jämnad med marken eller gå av på mitten så jag avstod den frestelsen, även om den var minimal. Det är tur att "Bonde söker fru" sänds senare i kväll! Det är verkligen ett program som piggar upp! Det är också väldigt pinsamt att se hur tjejerna försöker få igång samtal, och bönderna svarar korthugget och sedan sitter tysta. Underhållning på hög nivå!

Av en liten ponke - 10 oktober 2007 16:36

Hemkommen från skolan och har precis tryckt i mig två mackor med leverpastej, en banan och ett glas mjölk. Mer än vad jag brukar äta som mellanmål, men eftersom vi hade idrott efter lunchen och jag ska träna innan kvällsmaten så måste jag äta det för att orka samla kraft.


Dagen har varit riktigt skön. Specielt idrotten. Vi var i badhuset och simmade i en halvtimma, sedan badade vi bubbelpool och bastade. Det var skönt. Vad som inte var lika skönt var att ha vetskapen om en 80 minuter lång fysiklektion väntar.

Av en liten ponke - 10 oktober 2007 09:04

Jag vaknade klockan sex på grund av en nästan sprucken urinblåsa. Jag gick upp och återställde den till normalläge och försökte sedan somna om, men det gick inte så bra. Därför gick jag upp och åt frukost istället. Sedan dess har jag fått linsvätska på min mage och jag har även tagit på mig en vit-rosa skjorta dagen till ära. Det måste firas att det är studiedag imorgon!


Idag ska vi bada på idrotten. Eller snarare simma. Jag hoppas innerligt att vi får tid över att bada bubbelpool, men framförallt att sitta i bastun och förlora halva våran kroppsvikt genom att allt vatten försvinner ur våra kroppar. Det är riktigt skönt. Speciellt en kall dag som denna troligtvis är. Det ser så ut, och jag får snart reda på det när jag ska gå till bussen.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards