Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av en liten ponke - 16 oktober 2007 19:44

Dagen inleddes med en härlig sovmorgon. Fast jag råkade gå upp klockan sju självmant efter att pappa väckt mig. Åkte in till skolan och gick till skolans bibliotek och studade med vänner som jag känner. Efter en timma gick vi till svenskan där vi inte lärde oss något. Sedan åt vi! Det blev chili con carne. Inte så kryddstark som den åkta varan, men den dög. Efter vi hade varit på besök i himelriket gick vi jättemånga trappor upp i ett högt hus för att lära oss ett främmande språk, engelska. Vi lyssnade på en text och sedan var det tänkt att vi skulle jobba med den. Vi kunde ha varit flitigare, det erkänner jag. Efter det hade vi matematik då vi räknade massa konstiga saker som jag inte vet namnet på. Jag vet bara att det är konstigt och att vi inte fick någon läxa! Efter siffrorna hade vi samhällskunskap då vi fick X antal frågor att jobba med. jag satt bredvid en av de få tjejerna i klassen och frågorna avverkades i snabb takt. Den lektionen slutade tio minuter tidigare! Dagens bästa ögonblick! Dock var det furtiofem minuter kvar tills bussen gick och det regnade, så jag tog bussen till statsbiblioteket för att studa arslet av mig. Två timmars naturkunskap satt fint en tisdagseftermiddag. Tillslut kom jag hem och då kändes det som om bättre tider har skådats. Nu har jag precis slukat en måltid beståendes av kyckling, ris och sallad och jag ska snart plugga engelska.


Jag har ändrat min profil. Jag måste ju vara lite modern, som man säger.

Av en liten ponke - 16 oktober 2007 08:16

Tidigt i morses vaknade jag och kännde mig relativt pigg. Jag trodde att klockan var omkring sju, men där hade jag trott fel eftersom klockan var halv fyra! Jag var lite frustrerad eftersom jag ville så gärna gå upp och välkommna en ny dag. Det enda jag gjorde var att gå upp och slå en sjua och efter ett tag somnade jag om. När pappa väckte mig var klockan sju. Jag kännde mig dödstrött och ville inte alls gå upp. Men det gjorde jag och tryckte i mig en tallrik med gröt. Sedan fixade jag i det stora akvariumet och efter det satte jag mig här och pustade ut allt jag andas in.


Om en timma bär det av till skolan och där måste jag vänta en timma till tills lektionen börjar. Ibland är det värelöst att bo på vischan.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards