Alla inlägg den 6 juli 2007

Av en liten ponke - 6 juli 2007 16:30

Förmiddagen tillbringades vid datorn och ur högtalarna flödade Queenmusik som jag fyndade (?) i London. Jag fyndade även tre mycket spännande löparböcker, Lore of Running, Ultramarathon man och Paula Radcliffs självbiografi. En tavla och en teckning på Freddy Mercery. Köpte även en parfym för 328 kr på flygplatsen. Jag trodde inte att jag var så lättlurad! Iallafall; Hela kompisgänget kom förbi och drog med mig ut. Vi traskade omkring och sedan gick jag hem och åt spaghetti och köttfärssås. Husmanskosten har jag verkligen saknat! I eftermiddags visade jag korten och filmen för mina söta föräldrar. Bror min försvann innan dess, får väll se om han vill se dem senare. Nu håller jag på med ett omöjligt uppdrag: Att skriva en rubrik till alla 341 korten! Är inte ens halvvägs, men det ska gå!

Av en liten ponke - 6 juli 2007 13:05

Idag vaknade jag klockan sex av någon märklig anledning. Eller kanske inte så märklig. Vi gick ju alltid upp klockan sju engelsk tid när vi var på språkresan. Och när klockan är sju i England är den sex här. Kroppen har väll blivit inprogramerad på det. Gick upp och åt gröt! Härlig, saftig, rinnande havregrynsgröt med mjölk! Det har jag värkligen saknat under veckorna i England. Mjölken vi hade där innehöll 10% socker. Inte så gott. Appropå socker. Jag har faktiskt blivit sockerberoende. Det är inte så konstigt eftersom allt jag åt innehöll socker. Jag ska aldrig mer äta godis, chips eller smörgåsar! Det har jag fått nog med nu! När jag kom hem igårkväll blev det presentutdelning. Mamma och pappa fick var sin mugg och tonvis med te. Bror min fick deo och en engelsk brevlåda. Den brevlådan var orsaken till att jag blev stoppad i säkerhetskontrollen. Det tog mitt handbagage efter den hade blivit röntgat och så stod den bara där. Där fick jag stå och vänta och vänta. Tillslut kom en vakt och kallade med sig mig så jag fick öppna väskan. När han bad mig göra det tänkte jag säga "NO! If I do that the bomb will explode!" Fast jag ändrade mig och sa bara "OK". Han rotade igenom min väska, så nästa gång ska jag lägga mina smutsiga kallsonger överst i handbagaget. Det var hundratals beväpnade vakter på flygplatsen eftersom alla bomber com smälts av och hittats. Iallafall; jag fick en parfym av min söta broder från Sardinien. Hm, de låg i 35gradig värme när jag satt i regnet med jacka och huttrade...

Av en liten ponke - 6 juli 2007 11:04

När vi var på våran resa var vi inte alltid helt rätt ute. Resans näst sista dag hoppade jag, Tobbe och två andra snubbar som bodde vid samma station som oss på fel tåg. Så vi hamnade långt åt tjotahejti. Vi hade inga pengar att köpa en hemresebiljett för. Klockan var efter elva så vi var för sent ute. Vi hade lämnat kursområdet med råge och åkt till en storstad. Ingen bra kombination. Men vi fjäskade med konduktören så vi fick åka med gratis hem.


En annan dag kom det en påtänd drogmissbrukare och satte sig mellan mig och en 25årig tjej på terminalen på tågstationen och försökte para ihop oss. Senare gick han över till att få oss att göka. Det gick inte att hålla sig för skratt när han var där. På tal om skratt, han hade ett skönt sådant. Tobbe spelade in det.


(Förkortat verision av det inlägg som blev raderat)


Av en liten ponke - 6 juli 2007 10:39

Hade precis skrivit ett långt inlägg om när en drogmissbrukare försökte få mig att göka med en 25 årig kvinna. Och när vi tog fel tåg så vi hamnade lång åt tjotahejti sent på natten. Men jag vet att det är min plikt att förmedla dessa ointressanta saker till omvärlden! Så det ska jag så snart jag har packat upp och lagt in de 341 bilderna och 1 film i datorn. Ni kanske får några smakprov senare.

Av en liten ponke - 6 juli 2007 09:50

Jag gick upp strax innan tre på morgonen. Tog en dusch, och hoppade in i bilen. Brummade iväg till Landvetter. Där träffade vi Tobbe. Efter många om och men så gick vi tillslut iväg mot terminalen. Vi hann inte granska taxfree shopparna ut och innan eftersom STS har en jävligt dålig organisering. Så vi var tvugna att gå direkt till flyget, fast jag tog en sväng och köpte ett tolvpack batterin för nästan hundra kronor. Vål på flyget fick jag sitta bredvid en trevlig tjej. Vi satt där och prata, sedan somnade hon. Jag var vrålhungrig, därför köpte jag en frukost för 55 kr. Vi kom fram till Heatrow, där satt vi i över en timme och väntade på stockholmare och skåningar. När de hade kommit åkte vi med buss mot Hastings. När vi var framme träffade vi vår värdmamma. Hon var riktigt trevlig! Vi åkte hem till familjen och träffade pappan, den trettonåriga dottern och det treåriga dottern. En mycket söt liten familj. På eftermiddagen gav vi osss ut på en upptäcksfärd i byn. Ja, vi bodde en bra bit utanför Hastings, så vi fick ta tåg in dit. Det blev väldigt roligt många gånger.

Av en liten ponke - 6 juli 2007 09:35

I tre veckor har jag försökt leva som en engelsk liten ponke. Ibland gick det bra, ibland inte. Jag ska försöka återge mina och Tobbes roligaste och förskräckliga ögonblick under det tre veckor långa trippen till England.


Det var skönt att komma hem, men det var även tråkigt, för det fanns många trevliga människor där som man nu aldrig kommer träffa mer. Lite synd. Fast det var som himmelriket att få sova i en säng som inte är för kort! Och att äta en normal frukost! Härliga tider! Aja, fler inlägg kommer. Bland annat om när ett drogat fyllo försökte få mig att knulla med en tjej och när vi råkade hoppa på fel tåg så vi åkte långt åt helvete långt efter att vi var tvugna att vara hemma. Läskiga tider.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards