Alla inlägg den 16 juli 2007

Av en liten ponke - 16 juli 2007 18:38

Jag och pappsen hoppade in i den nya bilen som skulle ta oss till staden. Jag hoppade av och gick till djuraffären medans pappa åkte vidare till apoteket. I affären var det två sommarjobbare som såg till så att den gick runt. Det var specialerbjudande på växter, så jag köpte flera stycken, men ändå för få. Får ta och införskaffa fler, tror jag. När jag stod där i affären hörde jag att det spelades Drängarna! Jag upptäckte inte att det var min mobil som ringde efter många långa sekunder. Efter jag hade betalat och mött pappa så åkte vi hem. När vi väl var hemma satte jag igång med vattenbytandet och växtplanterandet. Nu är det klart och jag väntar med stor förväntan på den grillade maten som just nu blir tillagad. Grillat är godast!


www.goingforultra.bilddagboken.se - Bilder från språkresan, och så småningom andra också.

Av en liten ponke - 16 juli 2007 13:25

I morses vaknade jag och såg fram emot en solig dag. Jag tänkte gå ut och vara med vänner och ha kul. Men inte då; hjärtat satte stopp på det. Lungorna började på och protestera idag också. Det känns verkligen obehagligt när det känns som det gör. Och preven blir inte klara förrän i nästa vecka. Då ska läkaren ringa och bestämma vad som ska hända och ske. Ingen ordning på något. Jag önskar bara att jag blir frisk. Är det för mycket begärt? I slutet av augusti är det ett år sedan jag insjuknade, och läkarna är fortfarande som frågetecken. De är inte mycket att ha. 


Eftersom jag inte orkade göra något idag så satt jag på altanen och läste ut "Ultramarathonman"-boken. En underbar bok. Ni borde läsa den!


Efter middagen ska jag bege mig in till staden och köpa växter till mitt akvarium. Stackars akvarium. Jag har inte hunnit byta vatten sedan innan jag åkte till England, och dessutom är pumpen sönder. Lyckad kombination. De blir nog glada över att få nytt vatten idag!    

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards