Alla inlägg den 7 juli 2007

Av en liten ponke - 7 juli 2007 20:35

Nu är det så att våran familj har två datorer. Oftast är det bra, till exempel så slipper jag och bror min dra kniv när vi ska sitta här. Men det finns nackdelar. När man tillexempel har tagit 341 bilder och ska scanna in dem i datorn. Mina föräldrar sa att de visste hur man tittade på bilder som var på den andra datorn, men när det väl var upp till bevis så hade de tydligen glömt det. Det är därför jag får göra ett dubbelt jobb. Fast nu är batterierna på laddning, så det får nog bli imorgon jag fixar det. Under tiden kan jag försöka luska ut hur man hämtar filer från den andra datorn. Eller någon av er kanske kan det?


Klockan 20:50: Haleluja! Jag kom på det! Eller rättare sagt; min broder visade mig hur man gjorde. Imorgon ska jag (försöka) lära mig använda photoshop och fixa till dem.

Av en liten ponke - 7 juli 2007 17:47

Satt och glodde lite på Tour de Fance. Det var inte så bra, för det var tempo. Inte äkta cykling med klungor och utbrytningar. Men det touren ska hålla på ända till 29 juli. Så det finns nog tid för det också.

    Efter lite tourtittande fixade jag på mitt rum. Tänkte ut och springa, men kände att jag var lite snuvig. Därför har jag förhoppningar om att det bara är en vanlig förklylning, och att halsontet försvinner med snuvan.


Sitter och äter det godaste äpplet jag har smakat på jättelänge! Utsökt! Perfekt tuggmotstånd och exelent saftighet.

Av en liten ponke - 7 juli 2007 15:39

Satte mig i lugn och ro i mitt ostörda rum och läste Lore of Running. Många intressanta saker i den boken. Det var en man på 1800-talet som sprang 20,2 km på en timma och två minuter utan att träna någonting alls. Det enda han gjorde var att tävla lite då och då. Och det verkar ha gått mycket bra för honom. Undrar hur bra han hade varit om han hade tränat?


Till middag blev det sill och potatis. Mycket gott! Min lilla broder gillar inte sill. Och inte äter han gröt på morgonen heller. Jag förstår inte hur det går till. Men han är ju som sagt lite annurlunda ibland. Jag får försöka fostra honom bättre.

    Efter middagen tog jag hunden och vi gick ut på en promenad i skogen. Skönt att få frisk skogsluft för en gångs skull. Skog var något England verkligen saknade, det gjorde jag också när jag var där.


Tour de France börjar snart. I London. Det förstår jag mig inte på, att en fransk cykeltävling går i England. Men det spelar ingen roll, det är ändå roligt att titta på.

Av en liten ponke - 7 juli 2007 12:56

Igårkväll åt vi lax. Någon sådan god mat har jag inte ätit på år och dag. Alltså tre veckor. Sedan hade bror min fixat den nya Bondfilmen, så jag och han tog oss en titt på den. När vi såg den på bio tyckte jag att den var skitbra. Nu var den inte alls så bra. Mest död och förödelse.

    Imorses vaknade jag vid halv elva. Jag hade tänkt då upp halv nio. Nu kommer jag nog inte somna så snabbt i kväll. Men ett löppass i kväll ska nog sätta sprätt på sömnen! Morgonen har jag inte gjort så mycket vettigt på. Tittat lite på Live Earth galan. Nu ska jag dra mig här ifrån och läsa ur Lore of Running. En underbar bok kan jag lova. Nästan tusen sidor. Bara om löpning. Himmelriket!

Av en liten ponke - 7 juli 2007 11:23

Jag har små och söta misstankar om att jag är tillbaka där jag började. En förjävlig förkylning och sedan stannar bara halsontet och hjärtontet kvar. Fy fan! Fast nu ska jag skita i skiten och träna så jag slipper bli en soffpotatis igen. Fast jag får väll skylla mig själv. Var ju ute och sprang i Hastings på språkresan i bitande blåst på kvällen i tre och en halv timma. Jag var ganska nerkyld efter den springturen. Fast det var ganska kul. Eller, det var mest läskigt. Sista hälften var jag helt ensam i en stor stad med läskiga personer som glodde och skrek efter mig. Det var en tjej som började springa bredvid mig och sa: "Running is sexy, isn´t it?" Men fan, jag är glad att ingen mördade mig, för det var jävligt läskigt att springa omkring där precis innan elva på kvällen. Jag försår varför STS hade som regel att man inte fick vara ute ensam.


Jag fick ett brev från sjukhuset om att jag ska dit igen. De ska visst undersöka om jag har borelia och några andra sjukdomar. Så de är kanske något på spåret. Det är ju duktigt. Det var ju bara tio månader sedan jag blev sjuk...

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards