Alla inlägg den 26 juli 2007

Av en liten ponke - 26 juli 2007 18:40

På eftermiddagen tittade jag på Tour de France och det mesta snacket gick ju omkring Mikael Rasmussen. Efter etappen var klar så började jag tömma det lilla akvariet på vatten och växter. Flyttade över det till det stora, som står i garaget för närvarande. De små firrarna är fortfarande i det lilla akvariet, de två lite större tyckte det var för lite vatten, så de flyttade jag till en spann. Nu väntar jag på att pappsen ska komma hem med sina starka arma så akvariumet blir flyttat till dess nya plats för att göra plats för det gammla. Hoppas jag hinner fixa klart allt innan klockan nio, för då började någon film på sexan. Och de brukar ju vara bra, ibland.


Händerna är fortfarande kletiga av målarfärgen, och jag hade visst fått lite i håret också. Men det gör inget, jag ska ju ändå klippa mig snart, fast en del av färgen sitter ganska långt in mot hårfästet... Aja, det gör nog inget. 


Av en liten ponke - 26 juli 2007 13:07

Nu har jag målat klart hela ställningen till akvariumet. Det tog två timmar, fast den sista halvtimman stod jag bara och skrubbade bort färg från mina händer. Jag visste inte att färgen fastnade så hårt när jag skulle tvätta av penslen. Det var jobbigt att skrubba och skrubba. Fast all färg är inte borta än. Jag blev lite yr och fick ont i huvudet där jag stod och målade. Jag kanske blev lite hög. Eller är det helt normal att se en massa små gröna dvärgar som har snöbollskrig över allt?


Nu pratar de om doping och Mikael Rasmussen. Jag vet inte vad det handlar om eftersom jag stod och skrubba händer. Men det verkar som om Mikael Rasmussen har blivit sparkat av sitt team så han inte får vara med i Tour de France mer. Han hade ljugit om var han var när dopingkontrollanterna skulle komma och ta prover av honom. Hoppas han lämnar ett positivt dopingtest snart!

    Eurosport ville inte sända gårdagens etapp i repris idag för att det var Rasmussen som vann. Det är rätta takter! Bort med allt fusk!

Av en liten ponke - 26 juli 2007 09:10

I går kväll lyfte vi in akvariumet i garaget coh ställningen ut på altanen. Jag ska måla om den idag. Vi var tvugna att möblera om lite på mitt rum för att det ska få plats sen. Flyttade på bokhyllan och byrån, och det lilla akvariumet ska flyttas senare också. Alla tillbehör står och skräpar nu för tillfället, måste skura rent grenarna, för det var alger på. De tre kilona fiskmat ska jag ställa ute i garaget, dels för att det inte kuktar så ljuvligt och dels för att hunden älskar fiskmat. Hon blev helt vild när hon så all fiskmat. Att man kan tycka det är gott? Förhoppningsvis så har färgen torkat tills på fredag så vi kan ställa akvariet på sin plats och köpa grus, växter och bakgrund och sätta akvariumet i omlopp.


Just nu regnar det, och det är ju inte ovanligt...

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards