Alla inlägg den 18 juli 2007

Av en liten ponke - 18 juli 2007 19:35

Telefonen ringde och jag svarade:

"Hallå! Det är Adam!"

En tjejröst svarade (hon är säkert sommarjobbare): "Ja hej! Jag ringer från (ett företag som säljer dörrar) och undrar om ni har fått dörrarna ni beställde?"

"Jajjamänsan!"

"Vad bra! Men ni har tyvärr inte betalat för dem..."

"Jasså?"

"Va? Ja, de är inte betalda!"

"Jaha... Det vet jag tyvärr ingenting om!"

Då sa hon i lite arg ton: "Jasså? Vem vet det då?"

"Tja, det gör nog pappa."

Jag hörde nästan hur hon rodnade. Hon tyckte nog att det vär väldigt pinsamt. Stackars tös. Efter vi hade pratat klart och lagt på lurarna skrattade jag och undrade hur hon kunde tro att jag var en nästan femtio år gammal gubbe.

Av en liten ponke - 18 juli 2007 16:07

Steg upp vid tio-tiden och åt en smaskig frukost. Drev omkring i huset och tittade på ett nytt akvarium i olika kataloger. Det skulle vara maffigt med ett 400 liters. Det får plats i mitt rum, det kommer bli riktigt fränt, om jag får. Jag tycker att det är häftigt att kunna ha en egen liten undervattensvärld i sitt eget rum. Det är vackert. Hela förmiddagen gick till åt ingenting. Lyssnade lite på musik, läste lite i Paula Radcliffs självbiografi. Dessutom så rensade jag ut min garderob! Jag hittade en del fräna t-shirtar, bland annat "Årets köttfärskok 2007" och en kiwi-tröja. När jag har på mig dem ser de ut som tält, men det gör inget. Sedan började Tour de France! Det händer inget nu så jag kastade mig hit för ett slag.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards