Alla inlägg den 28 juli 2007

Av en liten ponke - 28 juli 2007 21:12

Då var ett strömavbrott lagt åt sidan. I en dryg halvtimme var vi utan ström. Hoppas mjölken i kylskåpet klarade sig!


Nu har jag haft 1000 unika besökare på denna blogg. Det var inte vad jag hade räknat med. Kanske efter några år, men inte efter tre månader. Jag fattar inte att det är så många som har varit här och läst den smörja jag skriver.


Nu ska jag snart dra mig till televisionen och se om Mumienfilmen är något att ha. Den är nog ingen höjdare direkt, fast det skadar aldrig att ha en mysig lördagskväll med några mumier.


Av en liten ponke - 28 juli 2007 18:34

I morses vaknade jag vid halv tio tiden. Synd, för jag hade tänkt att läsa lite Harry Potter på morgonen. Men det sket sig, som sagt var. I stället sa madre att vi skulle in till staden och klippa mig. Jaha, jag följde med som den snälla ponke jag är, men de flesta salonger var stängda eller fullbokade. Tillslut hittade vi en, mamma stack iväg och lämnade mig i sticket. Frisören var inte så värst pratsam, fast det förlåter jag henne för eftersom det bara tog tio minuter att få bort det mesta av min stora kalufs. Folk kommer nog inte att känna igen mig. Det är skönt att inte ha så gigantiskt hår, för en gångs skull.

    Efter hårmassakern begav vi oss till djuraffären. Vi kikade runt och jag hittade riktigt fräna BTN-bakgrunder till akvariumet. Men de kostade 1100kr, så jag ska köpa en normal istället. Jag köpte 59,5 kilo grus till bottnen istället. Egentligen skulle det var 60 kg, men det fanns inte mer av den sorten. Det gjorde ingetning eftersom han drog bort 90kr från priset. Tack för det! Han känner väll igen mig, jag är ju nästan vad man kallar stamkund där.

     Vi åkte hem, åt sill och potäter och jag började titta på den näst sista etappen av Tour de France. I slutet var den riktigt spännande! Sedan läste jag lite Harry Potter.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards