Alla inlägg den 25 juli 2007

Av en liten ponke - 25 juli 2007 18:39

Tog bussen in till stade och mötte pappsen där. Vi tog bilen till de som sålde akvariet. Det var ett fint akvarium, inga repor och dylikt. Stälningen behövs målas om innan akvariet tas i bruk så jag hoppas vi kan köpa stålfärg snart. I priset ingick också en pump och massa nya filter, två doppvärmare, tre stora rötter, en massa stenar. 3 kg (!!) fiskmat i flingform, sex lysrör, många håvar och algskrapor, påsar till firrar, många slangar och en hävert. Jag har troligtvis glömt några saker, för det var så mycket som ingick. Och vi lyckades få ner priset med 25% till 1500kr. Ett mycket bra pris. I nytt skick är det ungefär vad endast pumpen kostar, så ja, jag är nöjd med inköpet! Det enda jag behöver inkassera är firrarna, grus, bakgrund och växter. Grus, bakgrund och växter ska jag köpa så fort jag har fixat till ställningen. Det kommer bli mycket vackert. En fröjd för ögat! Men innan jag kan ställa akvariet på plats måste jag flytta mitt lilla akvarium till ett annat ställe, annars får det nya inte plats. Det kanske kan göras innan jag har fixat till stälningen.


Modern har köpt nya Harry Potter idag. Jag får väll slöa lite med den sedan. Hoppas den är bra!

Av en liten ponke - 25 juli 2007 14:24

Nu har det tydligen visat sig att Alexander Vinokourov har dopat sig. Han har vunnit två etapper hitils i Tour de France. Han blev avstängd, likaså resten av hans lag. De är säkert också dopade. Och det är rätt åt de jävlarna att de åker fast när de vinner på ett oärligt sätt! Det kan väll inte vara så kul att vinna på fusk?  Vissa verkar tycka det. Nu har Vinokourov blivit stryken från resultatlistorna och tagits ifrån segrarna. Det är helt korrekt, tycker jag! Det kanske inte var så konstigt att Vinokourov klarade sig så bra med tanke på att han gjorde en rejäl vurpa och fick sy trettio stygn i knäna... Fast dopingen tar ju inte bort smärtan, men han klarade väll att kämpa vidare bättre än om han inte hade varit dopad. Konstiga typer som dopar sig.

Av en liten ponke - 25 juli 2007 13:22

I dag skulle ju den där så kallade läkaren ringa och se hur det var och hur vi ska gå vidare. Istället skickar han ett brev. Boreliaprovet var negativt och han skrev: "Hoppas att Adam mår ytterligare bättre! Vi sätter upp en tid för återbesök hit efter sommaren. Hoppas att Adam snart även får komma till hudmottagningen på lasarettet!" Ja, hoppas är väll det enda han kan göra, verkar det som. Att det ska vara så jävla svårt att bara ta lite prover på olika bakterier och sedan göra mig frisk! Det är idioti på högsta nivå. Sjukhuset är ett stort skämt. Aja, mammsen skulle ringa någonstans och bärsärka på dem. För det är en sak mamma är bra på. Då brukar folk lyssna på henne. Synd bara att hela "min" läkares avdelning är på semmester så han också kunde får lite bärsärk över sig. Man blir så jävla förbannad på hela sjukhuscirkusen.


Nu ska jag ta ut min ilska genom att laga ärtsoppa till mig och bror och titta på Tour de France.

Av en liten ponke - 25 juli 2007 10:35

NU vaknade min lilla bror. Det är inte riktigt klokt hur länge han kan sova. Och på tal om att sova länge. Bj kan sova hur länge som helst. Det är inte ovanligt att han sover till efter 13:00. Det är nog sjukligt att sova så mycket. Det borde vara svårt att somna på kvällen sedan. Fast Bj är väll uppe hela nätterna, så det gör nog inget. Men ändå. Att missa en halv dags solljus kan inte vara smart. Man blir nog lite rädd för ljuset så småningom. Och till slut blir man vampyr. Då gäller det att akta sig. Jag ska köpa hem några vitlökar och kors så jag kan ta skydd från bror min om det skulle visa sig att han är vampyr. Finns det hudkräm med vitlöksextrakt?


www.tjuvlyssnat.se - Riktigt skön sida!

Av en liten ponke - 25 juli 2007 09:43

Idag känns det bättre. Smärtan är tillbaks till det normala igen! Det var skönt att det bara var för några timmar det var så förjävlig.


I dag verkar till och med solen titta fram! Det brukar den inte göra. Regnet har öst ner hela lovet, vad jag kan minnas. Jag läste i tidningen att det har varit den regnigaste sommaren på mannaminne. Och det kan jag tänka mig. Så som ni vuxna brummar på med eran bil och släpper ut tusentals kilo koldioxid varje år som bidrar till växthuseffekten. Ajjabajja! Tänk på att era barnbarns barn kommer nästan allihopa drabbas av hudcancer! Det är bättre för er att springa! Och sluta prutta också, för det bidrar faktiskt också till växthuseffekten. Pappa sa det iallafall, så jag tror på honom. Han är ju doktor i kemi. Men det skulle inte förvåna mig om det bara är jag som inte fattar det eventuella skämtet.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards