Alla inlägg den 8 juli 2007

Av en liten ponke - 8 juli 2007 18:24

Åt frukost. Musli och mjölk. Inte så tokigt, men imorgon blir det gröt! Gick runt i huset och gjorde ingenting. Pratade lite med familjen, läste lite ur boken och slappade i all allmänhet. Sedan började Tour de France! Idag var det riktigt spännande. Fan vad de cyklar på. 20,3 mil på 4h och 37 min. Det är inget man gör i en handvändning. Det ser opropotionerligt med derar ekstammar till ben och sedan armar som spaghetti. Inga dåliga grabbar det inte!


Imorgon ska familjen åka till Jönköping. Vi ska vara på något slags badhus och i ett gigantiskt shoppingcenter. Jag ska simma längd efter längd hela förmiddagen medans de andra sitter och softar i bubbelpoolen. Undrar om jag känner att jag har krafter när vi ska shoppa hela eftermiddagen? Jag tror jag ska utmana far och bror på en bastutävling också! Vem är mest finsk av oss?


Tobbe ringde precis och undrade om jag skulle med på bio imorgon. Men det gick ju inte, jag ska ju ut och vela i Jönköping!


Nu ska jag in i duschen. Jag har inte duschat sedan i fredags. Tänk så sytlig man är när man inte kan träna!

Av en liten ponke - 8 juli 2007 08:44

I morses när jag vaknade upptäckte jag att jag inte hade en bättre hals eller näsa idag. Då slog jag ihop mitt kloka huvud och kom på att jag faktiskt ska försöka träna idag. Fast det blir nog ändå lite svårt att avgöra om det är en förkylning eller min vanliga sjukdom. Jag tror att det är sjukdomen som har slagit till igen, för hjärtvärken har kommit tillbaka. Men jag brukade ju inte ha snuva i sjukdomen. Knepiga tider.


Nu börjar jag bli smått sugen på frukost. Ska dra mig här ifrån och fixa lite frukost. Jag orkar inte gröt, men när jag har kommit igång med träningen igen. Då ska det ätas gröt!

Av en liten ponke - 8 juli 2007 07:41

Jag vaknade för tidigt av att min urinblåsa var på väg att explodera. Jag orkade inte gå upp och kissa så jag låg kvar i sängen till klockan slog halv åtta. Det kändes som om Niagarafallen rann ur mig. En mycket befriande känsla.

    Jag gick upp, tog en banan och ett glas mjölk och satte mig här. Aha, tänker ni, du äter ingen frukost! Men det gör jag visst det, fast jag tänkte göra det när de andra har vaknat så jag får lite sällskap. Jag satte mig här och fixade över bilderna till Photoshopdatorn. Jag ska försöka förbättra de sedan. Eller kanske inte alla, då blir det ett väldigt stort projekt. Men nu märkte jag att alla bilder inte har överförst, så nu måste jag starta om den andra datorn igen och försöka på nytt. Tänka sig vilka problem vi har i detta landet.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards