Alla inlägg den 2 januari 2008

Av en liten ponke - 2 januari 2008 22:27

Jag kan inte få nog av matematik så jag fick ryck och räknade ut hur många kalorier jag fick i mig per dag genom den ädla drycken mjölk. Ni kommer inte tro att det är sant, men det är det. Hela 1230 kcal av min energi kommer från mjölken! det innebär 19 dl röd mjölk och 2 dl grön mjölk. Mina föräldrar blir fattiga och jag slipper dålig benstomme. Tänk bara hur många kalorier det blir om man plussar på all den mat jag vräker i mig också. I dag har jag ätit sex gånger samt fikat en. Det är stabilt för en underviktig liten parvel.


I morgon åker jag till fjällen och blir borta ett tag. Hoppas att jag inte bryter benen!

Av en liten ponke - 2 januari 2008 10:08

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Nej. Jag gjorde bara saker år 2007 som jag gjorde år 2006. Något annat vore ju helt osannolikt! Ni kan kalla mig traditionell.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag gav aldrig några nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej.

5. Vilka länder besökte du?

England på språkresa. Mycket trevlig tillställning!

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?

Ja, men jag måste fortsätta att hålla på mina traditioner.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?

Inget, men jag kommer att minnas specifika händelser.

8. Vad var din största framgång 2007?

Att jag lyckades överleva mellandagsrean.

9. Största misstaget?

Att jag gick till mellandagsrean.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja...

11. Bästa köpet?

Ingen aning.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Jadå!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?

Kung över ängarna - Drängarna

Jösses lilla flicka - Drängarna

Vill du bli min fru - Drängarna

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Nu när jag har blivit diagnostiserad och kan tränar är jag grymt glad!

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Degat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Suttit vid datorn.

18. Hur tillbringade du julen?

Släkten.

19. Blev du kär i år?

Nej.

20. Hur många one night stands?

:)

21. Favoritprogram på TV?

Bonde söker fru!

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej.

23. Bästa boken du läste i år?

Stieg Larssons Millenium-trilogi. Den är underbar.

24. Största musikaliska upptäckten?

Haschfiol.

25. Något du önskade dig och fick?

Ja.

26. Något du önskade dig men inte fick?

Helt klart.

27. Årets bästa film?

Oj, det vet jag inte.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?

Åt tårta!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mindre plugg och mer kompisar.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?

Jag inspireras av olika influenser och jag tar in allt jag ser. Jag kallar min stil för "A-lagare-, fjortis- och lärar-stilen".

31. Vad fick dig att må bra?

Flera saker.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Svårt val. Många har ju fallit för bantningshysterin, så alla som inte har gjort det är jag väldigt sugen på.

33. Vem saknade du?

Ingen speciell, faktiskt.

34. De bästa nya människorna du träffade?

Det finns några trevliga pajsare i min nya klass. Dessutom så träffade jag några bra prickar på språkresan, fast de kommer jag ju aldrig att se mer.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards