Alla inlägg den 12 januari 2008

Av en liten ponke - 12 januari 2008 23:42

Jag och mina kompanjoner tog bussen in till staden och när vi var framme upptäckte vi att bion inte började förrän om fyra timmar. Vi gick till en kinamatsresturang och beställde mat. Mycket bra resturang eftersom portionerna var av perfekt storlek. Nästan för stora, men allt slank ner. När vi hade ätit upp maten beställdes dricka och tjötet fortgick. Vi tappade hakan så fort servitrisen kom, eftersom hon var en riktig tiopoängare! När vi hade suttit där i två timmar och förstod att det var två timmar kvar till bion började så tänkte vi att vi lika gärna kunde sitta kvar inne i den varma resturangen istället för att vara ute i regnet. När vi hade varit där i tre timmar beställde vi in var sin efterrätt. Efter den var vi ganska mätta och goa. Tre och en halv timma efter att vi anlände till resturangen lämnade vi den. Det var en mycket trevlig resturangvistelse, och tyvärr kostade den där efter. 171 kr för en måltid, två drickor och en efterrätt. Adderar man sedan bion så blir det en fjärdedel av studiebidraget som rök i kväll. Kan jag inte bli en general snart så jag kan äta och roa mig för skattebetalarnas pengar?

    Vi kom precis lagom till bion, och märkte att bion i verkligheten var spegelvänd mot bion man bokar på internet. Det orsakade lite trubbel angående var vi skulle sitta, men det ordnade sig till slut. Vi såg National Tresure 2. Den var mycket bra. Om jag skulle jämnföra den med filmen Beowulf mina kompisar tvingade med mig på innan jul så är National ett riktigt mästerverk utan dess like!


Nu ska jag lägga mig och jäsa och hoppas att jag inte fiser för mycket under natten. I morgon måste jag plugga som besatt eftersom jag ligger risigt till med matematiken annars. Jag måste sluta ha kul och bli munk. Fast munkar kanske kan ha kul. Jag är trött.

Av en liten ponke - 12 januari 2008 13:27

Jag måste vara lite egocentrisk och berömma mig själv för hur bra jag är på att planera! På måndag har jag matteprov som sammanfattar två hela månaders arbete och typ sex kapitel. Jag har inte börjat öva än. Det lär inte bli så mycket i eftermiddag heller eftersom jag och mina polers ska gå på thairesturang och bio. Jag har snittat thai två gånger i veckan sedan november. Det är riktigt gott!

   Nu måste jag ta ett ordentligt grepp i kragen och sätta mig och räkna ekvationer med upphöjningar till x/y-delar. Jag ska ge er ett exempel på en MVG-ekvation som ni kan få pröva er lycka på. Om ni klarar den och visar uträkningen så ska jag bjuda er på en fika i Borås (om jag har råd efter all thaimat, förstås)! Jag har redan räknat ut den så det är inget jag behöver hjälp med utan bara för att se hur det står till med matematikkunskaperna där ute i stugorna.


5a^2b/a^4 / (a^-3/b)^-2


Detta är hur jag ska tillbringa min eftermiddag<3.


Uppdatering klockan16:10. Pluggade tyvärr bara någon timma. Nu ska jag dra mig till bussen och göra staden osäker med mina kompanjoner.

Av en liten ponke - 12 januari 2008 09:26

När jag lagade mina två portioner gröt till frukost i morses så fick jag syn på en liten katalog som låg och skräpade. Jag blev nyfiken och såg att det var ett reklamblad för att åka utomlands och gå i skola ett helt år. Det tändes en gnista i mitt huvud och jag blev genast sugen på att dra till USA och gå High school. Dock så vill mamma och pappa inte att jag ska vara borta i ett år eftersom de tydligen vill träffa mig oftare, så det blir nog inget med det. Men det finns ju internet så att hålla kontakten med vänner och familjen lär inte bli så svårt. Något som kan bli svårt är att få mig att inte gå villse. Jag har inget lokalsinne alls. När jag och la Tobb var på språkresa var jag som klistrad på honom för att inte komma bort. Men när vi skulle åka hem och var på Heatrow och väntade på flyget så var hen helt plötsligt borta! Jag tog dock mitt förnuft till fånga och stannade där "han" kom bort. Till slut kom han tillbaka och jag fann mig till rätta. Sedan gick vi till en leksaksbutik på flygplatsen och tittade på en trollkarl.


Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards