Alla inlägg den 23 januari 2008

Av en liten ponke - 23 januari 2008 16:30

Det har inte hänt något vettigt alls i dag. Något som dock är häpnandsväckande är att vi inte har några läxor! Dock så har vi tre prov, en uppsatts och en redovisning de kommande två veckorna. Men det känns ändå som semester! Jag förstår inte vad som har tagit åt lärarna. Min teori är att de vill få oss att tro att vi slipper anstränga oss denna termin, men när de nationella proven kommer står vi där som stora fån och fattar ingenting. Lärarna vill att våra betyg ska bli dåliga!


Jag låg uppe länge i natt och läste ut Da Vinci-koden samt började på I cirkelns mitt även den skriven av den gamla uven Dan Brown. Han skriver sjukt bra. Min skönhetssömn får lida av hans talang, men det är det värt! Jag fattar inte hur han kommer på allt. Jag fattar nog inte heller hur sjukt mycket jobb det ligger bakom ett sådant mästerverk. Man blir lite sugen på att pröva själv. Fast jag är ju bara en liten ponke! Det går ju inte! Fast det hade varit underbart att slippa gå högskolan eller universitetet på grund av att man blir författare. Då kan man jobba vilken tid på dygnet man själv behagar. Ingen dum chef som skäller på en. Kanske en och annan tjurig förläggare, men de går säkert att mjuka upp med några biskvier. Om jag skriver en bok ska jag min pseodnym vara Ponke Ponksson. Eller kanske inte, då kan jag ju inte ge mig ut på PR-turneer och tjäna pengar på så vis. Då kommer ni få veta mitt riktiga namn och få se mitt tryne!

    Nu har jag blivit helt sinnessjukt besatt av denna tanke så jag måste göra den till sanning. Vad som kan sätta stop för mitt storhetsvansinne är nog att jag är ganska lat, fast jag ska övervinna det! Fantasin är det inget fel på. Jag är själv stolt över att jag har producerat (för) många blogginlägg som inte inehåller samma ämne under den tiden jag har varit en bloggnörd.


 Det är bra att ha stora planer när man är liten!

Av en liten ponke - 23 januari 2008 09:12

Okej. Detta är mitt första seriösa blogginlägg och det ska handla om ett mord! Låten handlar om ett mord som skedde av den amerikanska polisen på en utländsk, obeväpnad snubbe som inte kunde engelska. De trodde att han var någon annan och när han skulle ta fran plånboken med sin legitimation för att bevisa sin oskuld sköt de honom med 41 skott. 41 SKOTT! Det är jävligt mycket! Snubben dog direkt. I domstolen beslutades det att de fyra poliserna hade agerat helt okej och de friades från alla anklagelser. Fanskap! USA, vilket jävla land...


De börjar sjunga normalt efter cirka två minuter.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards