Alla inlägg den 26 januari 2008

Av en liten ponke - 26 januari 2008 17:30

Jag har inte gjort något vettigt i dag förutom när jag läste lite i naturkunskapsboken inför provet på måndag. Jag ska inte plugga mycket inför detta naturkunskapsprovet eftersom att jag gjorde det förra terminen, och då fick jag bara G! Ni som har hängt med ett tag vet att min teori för hur man lär sig saker är att inte plugga! Då är det ingen risk att man överanstränger hjärnan! Denna teori har funkat utmärkt under hela mitt skolliv.


Jag hade tänkt att leka med mina kompisar i dag. Tyvärr visade det sig att de inte var hemma. Kalas, träning, ingen som svarade. Jag får häcka ensam i mörkret i kväll. Bortsett från min familj då.

Av en liten ponke - 26 januari 2008 09:11

När jag i går skulle gå till mina kompisar och leka blåste det och regnade det som om alla världens hav hade avdunstat och nu regnade ner igen. Jag var tvungen att hålla paraplyet som om det vore en lans och jag var en riddare som skulle forsera genom fiendens trupper. När jag kom fram var mina byxor ändå dyblöta. Det förde dock en liten fördel med sig: jag kunde kissa på mig utan att bli avslöjad!


Naturkunskapsboken är underlig. På sida 58 står det att biobränslen svarar för en femtedel av Sveriges totala energitillförsel. Läser man på nästa sida är värdet en fjärdedel... Hm?

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards