Alla inlägg den 20 januari 2008

Av en liten ponke - 20 januari 2008 22:56

Titta på klockslaget då detta inlägg är skrivet och tänk på att ponken ska upp klockan 06:00 i morgon för att gå till skolan. Ponkens ursäkt är att han vaknade sent, strax efter 10:00! Jag kommer inte kunna somna på många timmar. Det gör inget, inte just nu i alla fall eftersom jag mer än gärna ligger och läser "Da Vinci-koden" av Dan Brown. Där står det mycket intressanta saker som jag häpnar över att läsa. Jag kommer dock att få ångra mina nattliga upptåg i morgon bitti när jag måste gå upp i ottan. Kanske göken goler så jag vaknar till liv lite snabbare?


I helgen har jag varit för lat för mitt eget och andras bästa. Jag måste effektivisera min lathet så den endast går ut över skolan och inte mitt privatliv!


Jag har sökt lite sommarjobb som passungdom i dag. Om du bor på ett ålderdomshem så kanske det är jag som kommer och går ut med dig på promenad eller spelar bort alla dina pengar på poker i sommar!


Peace out!


Uppdatering klockan 23:30. Det går framåt! Pyjamasen är på och tänderna är borstade! Nu väntar sängen och sedan blir det några minuters sömn! <3

Av en liten ponke - 20 januari 2008 11:25

Jag har tänkt lite på det här med incest och vad som händer om man gör barn med en nära släkting, det brukar inte bli så välskapta barn har jag för mig. Det fick mig att tänka på Adam och Eva, de första människorna på jorden enligt Bibeln. Jag är inte så insatt i hur det gick till när de förökade sig, men de borde ju ha fått barn. Och för att människosläktet skulle växa var barnen tvungna att göra barn med varandra och sina föräldrar. När sedan alla barn hade gjort fler barn med varandra och människorna blev fler och fler så blev Gud arg och dränkte hela jorden med vatten. Endast en familj fick leva, och det var Noak, hans fru och tre söner och deras fruar. Denna gången gick det nog bättre eftersom sönernas barn inte behövde göka med varandra utan kunde göra det med sina kusiner istället! 

    Förespråkar Bibeln incest (som är olagligt i dag)? Jag läste en blogg för någon månad sedan då skribenten skrev att Gud hatade homosexuella. Jag tror att det står mer vettiga saker i Dassboken än i Bibeln.

     Jag hoppas att ingen tar illa upp för det är inte det som är meningen med detta inlägg!


PS

Gud har säkert gjort många bra saker också!


PS 2

Det är lite problem med datorn så om jag skriver mycket mindre blogg än vanligt så betyder det troligtvis inte på att jag har blivit mördad av en arg påve eller biskop utan snarare att datorn lever sitt eget liv.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards