Alla inlägg den 7 januari 2008

Av en liten ponke - 7 januari 2008 19:22

Jag har under större delen av eftermiddagen har jag befunnit mig vid datorn för att försöka skriva en uppsatts om Jan Fridegårds bok "Lars Hård". Jag har varit i trans och inte varit medveten om att tiden har flugit förbi lika snabbt som ett överljudsplan. Jag har dock varit i form och lyckats prestera nästen en hel sida i, och enligt mitt tycke, en alldeles exelent kvalitet! Kvaliteten dalade dock av under de sista raderna, trots att vår lärare säger att vi ska ha radavstånd 1,5! Det är dock inget som jag inte kan fixa till i morgon när jag kommer hem från skolan pigg och glad klockan 17:00. Jag kan knappt vänta! Jag tycker att uppgifter då man ska skriva långa utläggningar och sådant trams är trevligare än prov. Det känns friare att få skriva vad man vill istället för att lära sig precis vad läroboken tycker. Fast nu när jag går på gymnasiet tycker även lärarna att vi ska ha gymnasielånga uppsattser. De verkar vara galna i hur långa uppsattserna är. Jag struntar i deras "minsta-sidor-gräns" och sattsar på att ha lite kvalitet istället. Det har gått bra än så länge i alla fall. En engelskauppsatts jag skrev var bara en fjärdedel så lång som den "skulle ha varit" men jag fick MVG ändå. Läraren sa att hon aldrig hade sett någon uttrycka sig som mig. Hon syftade inte på att jag använder avancerade ord från de djupaste delarna av den Svenska Akademins ordbok som inte ens Horace Engdahl känner till, för det gör jag inte. Hon syftade på mina annorlunda liknelser och konsten att pressa in en stor mängd information med så få ord som möjligt. Jag tror att jag ska försöka bli en lite seriösare bloggare och inte bara sätte mig på datorstolen och småfisa samtidigt som jag har en smörgås i ena handen och försöker skriva ett inlägg som åtminstonde ska bli läsbart. Mitt nya mål är att inläggen ska fortsätta att vara läsbara och dessutom att de ska vara intressantare att läsa! Jag ska berätta för er den verkliga sanningen om allt! Ni kommer få en helt annan syn på varenda liten ynka sak här i världen. När världen överbefolkas av hysteriska CS-nördar kommer ni genast att tänka på att det var precis vad den söta lilla ponken förutspådde i sin gulliga lilla blogg som ni råkade slänga ett ögonkast på när ni satt och drack kaffe på era välbetalda jobb och samtidigt spillde kaffet över hela tangentbordet när ni förstod att den lilla ponken faktiskt är 179 cm hög.


Jag har ett grovt problem med att komma på rubriker... Men jag har heller ingen lust att döpa inlägg till "Kul!", "Lördag morgon" eller "Uppsatts". Jag själv tycker att det är mycket trevligare att mötas av en rubrik som inte är som alla andra när man letar efter en blogg i förhoppningen om att den ska vara något att ha. När man sedan ser en rubrik som lyder "Så lång kan man inte ha!", då har man förhoppningar om att den ska bestå av långa penisar och annan smaskig information om snoppar. När de rubrikkåta gubbarna och gummorna har insett att de har gått i en fälla så har de gjort det för sent, för de sitter redan med byxorna halvt nerdragna och blir besvikna när de inser att de har läst ett helt inlägg bara för att få veta hur lång en helt okänd sextonårig kille är. Inte har. Men det som är mest troligt är väll att det är jag som inte har något annat för mig än att komma på snuskiga rubriker för att sedan komma på att det bara är jag som tänder på snopna rubrikkåta personer. Det är er jag drömmer våta drömmar om på nätterna! <3






Av en liten ponke - 7 januari 2008 15:24

Årets första skoldag inleddes med en grav försovning. Jag stressade dock som aldrig förr och sprang till bussen som en vetvilling och kom precis i rätt tillfälle för att hinna med den. Resten av skoldagen var riktigt skön, efter matten hade vi en lärarfri lektion på CADen och sedan idrott. Naturkunskapen var inställd så jag vi slutade tidigare. Idrotten slutar fem minuter innan bussen går, och för att hinna måste man på de bråda sekundrarna ta sig ett stort antal meter i slask och snö. Härdade som vi är så sprang vi i våra idrottskläder, jag i shorts. Det kändes faktiskt inte kallt, det kan jag tacka svetten för! Och mina håriga ben. Det var en tjej på idrotten som påpekade det i dag. Jag berättade för henne att det är manligt med håriga ben och jag tror att hon förstod. Jag tycker även att ni tjejer ska lägga till med en rejäl matta av hår på era ben! Det verkar inte vara så vanligt, ni tar ju fram rakhyveln så fort ni ser ett litet fjun.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards