Alla inlägg den 10 januari 2008

Av en liten ponke - 10 januari 2008 21:24

När jag begav mig ut på dagens löptur stod regnet som spön i backen och vägen var täckt av slask. Var enda liten kvadratcentimeter av min kropp blen dyblöt. Det gick att vrida ut vatten ur mina kallsonger som om den vore en blöt tvättsvamp. Jag låter bli att skriva hur blöta de andra kläderna var, för det går inte att beskriva med ord. Inte med bilder heller. Man måste få uppleva det själv för att förstå hur blött någonting faktiskt kan bli.


Min garderob (?) är som ett litet rum. Jag brukar slänga in allt gammalt skräp dit. Nu har det dock gått lite för långt. En död råtta ligger och ruttnar i väggen mellan mitt rum och garderoben. Det luktar alldeles utsökt! En helt magnifik doft som är ensam om att lukta så gott! Jag ber till gudarna att mina kläder inte ska bli permanent skadade av likdoften, men pappa säger att det inte kommer att ske. Det är en underlig känsla att vakna på morgonen och känna lukten av ett dött och ruttnande lik. Jag hoppas att lukten försvinner inom ett rimligt tidsintervall så att mitt luktsinne slipper att bli förlamat och invalidiserat.

Av en liten ponke - 10 januari 2008 17:24

Jag längtar till jag har gått ut gymnasiet och högskolan och fått ett riktigt jobb. När man kommer hem från sitt jobb så är man faktiskt ledig, och inte som i skolan har ett rum med fem - sex meterhöga staplar med läxor som ska göras. Det är väll max sju år och sex månader kvar till jag har klarat av min skolgång. Om jag inte blir hjärndöd innan dess.

    Mitt mål är att börja högskolan samma år som jag tar studenten. Då blir högskolegången avklarad snabbare än om jag går och knegar på ICA och packar om deras gamla köttfärs i ett helt år. Jag har absolut ingen aning om vilket program jag ska välja. För att komma in på läkarlinjen krävs det ju sjukt höga betyg, men det klarar jag nog av. Fast jag går ju teknisk linje med alla mattekurser, alla fysikkurser och alla kemikurser. Då är det kanske smartast att välja någon utbildning där man behöver ha läst alla de ämnena för att komma in. Det är ju inte många som läser så mycket och många "nördämnen". Det ska bli spännande att se vad det kommer att bli av med mig. Mitt mål är att bli en multimiljonär, men klarar jag mig undan från att bli uteliggare är jag nöjd!

   Mitt jobb får gärna vara tråkigt. Bara jag har trevliga arbetskamrater och en bra lön så klagar jag inte! Skolan härdar!




Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards