Alla inlägg den 21 januari 2008

Av en liten ponke - 21 januari 2008 21:07

Min musiklärare har bestämt att en uppsatts ska skrivas om något musikalsikt och sedan redovsias för klassen. Jag, som de flesta andra i klassen, verkar tro att det särka bli lättast att skriva om ett band eller en artist. Jag ville dock inte skriva om de gamla stofilerna i Beatles eller om gaphalsen Whitney Houston. Jag ville skriva om något annurlunda, något yngre, något mer Britney Spears. Med alla hennes skandaler i bagaget kan det väll inte vara svårt att skriva en uppsatts om henne, tänkte jag. Jag hade tyvärr så fel... Jag har inte hittat en enda hemsida med konkret fakta. Bara en massa sidor gjorda av fjortistjejer som inte ens kan stava till Britney Spears. Innan mina gångar grusades och en käpp sattes i mitt hjul hade jag stora planer. Jag hade tänkt att ladda ner hennes porrfilm som ligger ute på internet och bränna ut den på CD för att sedan bifoga den med min uppsatts. Jag hade fått ett starkt MVG!

   På grund av bristande fakta så bestämde jag mig för att skriva om den gamla uven Bruce Springsteen istället. Jag har börjat så smått och det är betydligt lättare att hitta fakta om honom än om den skandalomsusade Britney.



Av en liten ponke - 21 januari 2008 16:21

Efter endast fyra timmars sömn i natt var jag återigen fit for ponkning! Det kändes dock lite sorgset att åka till skolan en tidigt måndagsmorgon eftersom att det började hagla senare på dagen. Hagelkornen var lika stora som sandkorn, typ!

   

På naturkunskapen påminde våran lärare oss om att vi har prov om en vecka. En ljudlig suckning gick som en våg genom rummet och väggarna började skaka. Läraren började prata om att England köper vårat kärnavfall, sedan visade det sig att hon menade att de får pengar för att ta emot det. Hon har sagt att vattnets kemiska betekning är H20 (H2noll), istället för H2O. Hon har även påstått sjuka saket om ritcherskalan. Dessutom skriver hon som en kratta och särskrivningarna verkar vara hennes skötebarn. På hennes förra prov fick en tredjedel av min klass IG, det var endast en person som fick ett bättre betyg än G. Detta kan demonstrera svårighetsgraden på hennes prov med tanke på att min klass nästan bara består av ljushuvuden som kan allt om allt. Detta är för övrigt det enda provet i hela gymnasiet jag har fått sämre betyg än VG på. Samtidigt är det det prov jag har pluggat allra mest inför. Ingen bra lärare!


På idrotten spelade vi Dodgeball. Ni som har sett filmen med samma namn vet att det är en mycket manlig sport där svetten rinner och huvuden krossas när matchen startar. Nyckeln till framgång är att lämna det sunda förnuftet utanför spelet. Man har inte nytta av det på planen för den enda tanken man har i skallen är att överleva. Och tyvärr är det inte så många som lyckas med det. Jag överlevde tack vare två faktorer, den ena var att jag lider av ett saknat förnuft och den andra är att jag ville så gärna berätta för er om att mitt lag vann! Vårat hemliga vapen var ett bowlingklot klätt med gummi så att den såg ut som en vanlig boll. Vår idrottslärare blev stolt över vår kreativitet och berömmde oss till max!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards