Alla inlägg den 18 januari 2008

Av en liten ponke - 18 januari 2008 17:03

Dagen bröjade med en alldeles underbar och välförtjänt sovmorgon som alla i klassen älskar. Första lektionen var matematik då vi mest satt och samtalade om allt annat än matematik och siffror. Sedan hade vi teknik då vi läste bok och tittade på en film om Leonardo da Vinci. Det är svårt att fatta hur mångsidig den snubben var. Han dominerade allt från anatomin till krigskonsten och måleri. Han var ett geni. Efter den långa lektionen var det lunch! Det blev konstigt nog pasta och biff istället för soppa som det brukar bli på fredagar. Jag lassade på ett rejält stycke mat och när jag sedan hade tagit omback hann jag inte äta upp eftersom matsalen stängde. Jag tror att mattanterna är med i ett hemligt sällskap som planerar att befria alla djuren från djurparken och göra skolmat av dem istället. Undrar om elefant och spindel smakar gott? Troligtvis inte godare än zebra! Efter att ha lämnat matsalen gick vi till aulan där vi skulle ha ett hörförståelseprov i engelska. Det gick käpprakt åt helvete eftersom aulan är stor och läraren behövde ha stereon på högsta ljudnivå för att ljudet skulle sprida sig över hela aulan. Ljudet brusade och de flesta hörde inte mycket av det som sades. Efter det misslyckade provet hade vi svenska och vår lärare var på topp. Han vägrar att uttala engelska ord så han säger hot mail (hot som i "jag ska döda dig din jävel!") istället för hotmail. Istället för att säga snabelA säger han krullalfa. En riktigt soft kille vi har till lärare. Efter skoldagens slut orkade jag inte göra något vettigt så jag tog bussen hem och degar mer än aldrig förr i vetskapen om att jag inte behöver plugga i helgen!

Av en liten ponke - 18 januari 2008 09:06

I går kväll satt familjen och åt middag. Jag berättade att jag hade fått tillbaka två prov jag inte hade pluggat på och resultaten var MVG och 63 av 70. Mamma ittade på mig och sa att jag borde plugga istället för att slöa. Sedan visade det sig att hon trodde att jag sa VG. Det känns skönt att min mamma tycker att det är dåligt att jag får VG! Det känns också skönt att hon blir gladare när min lillebror får G än när jag får MVG. Han är inte så bra i skolan, min lillebror.


Det finns dagar då man inte känner för att ta på sig något vettigt på kroppen utan bara komma till skolan som den slusk jag är inombords. I dag är en sådan dag för mig. Jag har på mig mina mjukisbyxor och en tröja som jag kan mysa i hela dagen. Jag har dock en liten fundering och den är varför de flesta tjejer tar på ens rumpa när man har mjukisbyxor? Ser den ut som en god lakritsbit eller är det en inlärd reflex? Jag blir aldrig klok på tjejer. Ni har så många underliga saker för er.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards