Alla inlägg den 9 januari 2008

Av en liten ponke - 9 januari 2008 20:50

Jag satt stadigt på kontorsstolen som mamma krängde billigt från sitt jobb och skrev på mitt bokreferat. Jag var inne i en period då jag varken chattade med någon på msn, surfade på internet eller gjorde något annat som är mycket intressantare än att skriva ett bokreferat, t.ex att bädda sängen eller stryka kläder. Helt plötsligt startades datorn om! Jag hade inte tryckt på en enda knapp som skulle kunnat ha orsakat en avstägning! Det var väldigt irriterande eftersom att jag knappast sparade det jag hade åstakommit ögonblicket innan datorn stängdes av. När datorn hade startats igen fick jag snällt sitta och skriva om allt igen. Kul! :)

    Min teori om vad som hände är att det kom ett spöke som tyckte att det jag skrev inte var bra. Spöket som annars tycker bra om mig och vill mitt bästa gjorde en norsk avstägning (man trycker på knappen som man sätter på datorn med istället för att stänga av på ett normalt sätt, norrmän, ni vet). Vilket betyg jag än får på uppsattsen kan jag tacka/skylla på spöket. Undrar om min lärare tror att jag är sinnessjuk om jag påstår att ett spöke har hjälpt mig med min uppsatts?


Jag känner att jag har låtit fantasin flöda i dagens blogginlägg. Framförallt i det förra. Det blev väldigt, som CS-nördarna säger, LOL! Om jag bestämmer mig för att ta det lugnt i morgon istället för att öva inför matteprovet och skriva svenska-/teknik-uppsatts så kanske jag berättar för er om hur alla CS-nördar kommer att ta över världen. Kanske. Det är möjligt att. Vi får se.


Hoppas att det går bra för er att somna i natt! Det kommer det att göra för mig om inte jag är pigg när jag ska gå och lägga mig. Fast det kommer jag inte att vara, så John Blund kommer komma på ett efterlängtat besök senare i kväll!

Av en liten ponke - 9 januari 2008 16:34

Jag och tre av mina kamrater i klassen bestämde oss för att göra en rebelisk kupp när våran matrast hade blivit förlängd med en halv timme. Vi spanade efter arga lärare och smög ut ur skolan för att inte bli upptäckta av skolans skvallerbyttor. För att undkomma skolans dolda säkerhetssystem med lasrar och dolda kameror så tog vi av oss nakna och smörjde in varandra i vinäger eftersom det då skulle bli lättare att glida på golvet när lasrarna och kamerorna sitter på i låga lägen. Vi lyckades rymma från skolbyggnaden och ta oss ut ur skolans område nästan helt oskadda. Det var bara en av oss som blev skjuten av vakternas gevär! Eftersom det bara är 5,79% av flyktingarna som kommer ut ur skolan levande så var vi mycket nöjda över att vi lyckades så bra med våran flykt! Dock så fanns det ett litet problem när vi var ute i det fria. Vi var ju nakna och insmorda i vinäger! Folk tittade föraktat på oss och undrade vad vi var för några mystiska individer. Vi skämdes absolut inte. Vi frös inte heller eftersom vinägern verkade som ett litet lager valspäck och skyddade mot den bitande vinden som isade de med kläders benmärgar.

    Vi lyckades att nå vårat mål som var en thiresturang. Vi hade dock inga pengar efter flykten från Sveriges säkraste skolan så vi var tvunga att diska av våran skuld. Det fick ägaren ångra eftersom en högt uppsatt person i Hygienrådet kom på besök och granskade hygienen i köket. Den var inte på topp eftersom det stod fyra ungdomar nakna och insmorda i vinäger i köket och diskade. Resturangen fick slå igen och vi sprang med glädje tillbaka till Sveriges säkraste skola eftersom personalen från resturangen jagade oss med köttyxor.



Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards