Alla inlägg den 11 januari 2008

Av en liten ponke - 11 januari 2008 21:21

Under dagens svenskalektion kom jag att tänka på hur olika lärarna är.


Jag satt och jobbade som ett ljus (om man kan göra det den sista lektionen på en fredag?). Då ringde min mobil. Självklart var den i ljudlöst läge så läraren (som är lika sträng som en hårt spänd gitarrsträng) märkte inget i ringningens ögonblick (jag har för övrigt en mycket bra ringsignal; Kung över ängarna - Drängarna). Jag tänkte gå ut ur klassrummet men struntade i det eftersom läraren stod vid dörren och pratade med en snubbe. Det var min kompanjon Tobbelias som slog en signal angående att vi skulle ta en sväng på stan när skolan var slut. Vi han endast prata i cirka en halv minut innan jag ser att läraren ger min en blick som skulle kunna döda en gigantisk blåval. Jag överlevde dock och jag la på snabbt som ett blixtnedslag samtidigt som våran lärare går fram till mig och tittar på mig och verkar vilja ge mig flera års kvarsittning. Sedan gick han nästan bärsärk.

   Alla lärare skulle inte agera på detta viset utan vara snälla och tolererat telefonprateri på deras lektioner. De skiter fullständigt i vad man gör eftersom det är upp till en själv att vilja lära sig och om man inte lär sig visas det på proven och det blir IG! Jag har inte lärt mig något på svenskalektionerna i hela gymnasiet och jag ser ingen nytta i att sitta och jobba med texter där man ska hitta synonymer till ett visst ord eftersom jag redan kan det.


Länge leve lärare som vet hur elever ska behandlas!


P.S

Jag är ingen huligan. Bara en liten ponke som vill leka med sina kompisar.

Av en liten ponke - 11 januari 2008 18:52

I morses vaknade jag precis som alla andra skoldagar. Det var bara en liten skillnad. Jag vaknade med en finne på min vänstra skinka! Det har varit en kamp varje gång jag var tvungen att sitta på en hård trästol i skolan. Jag förstår inte hur man kan ha en finne på rumpan. Det måste vara fysikaliskt omöjligt. Jag har funderat på att applicera finnmedel, men jag insåg att jag inte ser var jag ska kleta det. Jag vill heller inte be någon familjemedlem eller kompis att smörja min vänstra skinka. Typiskt.


Vad är privatliv?

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards