Alla inlägg den 8 januari 2008

Av en liten ponke - 8 januari 2008 20:48

Vi har alla stött på dem någon gång, indirekt eller direkt. De är oftast anonyma och verkar i det tysta. De är väldigt ouppskattade, ja, jag vågar till och med påstå att vad de gör är hatat. De är inte stolta över det de gör, snarare tvärt om. De flyr från vad de gjor efter ett ögonblick eller två.  Det är inte alla som tycker att det är extremt fräscht och mysigt, men jag tror nog att det finns en och annan kuf som tycker att det är trevligt. Jag pratar om män som urinerar på toalettsittsen och golvet! Vad orsakas detta av? För dåligt sikte? Eller är folk bara lata och inte orkar hålla i sin Petter-Niklas när det är dags att slå en drill? Jag tror att problemet bör tas upp från det mörka och diskuteras så att detta kan få ett stop. Enligt min åsikt så är detta ett av de viktigaste problemen vi har i samhället i dag. Jag vågar till och med påstå att det är viktigare att ta tag i detta problem än att veta om Pamela Anderson har förstorat sina bröst igen. Ett problem som kiss på villovägar orsakar många äckliga situationer som kan leda till tråkiga infektioner. Tag tillfället i akt och lätta hjärtat med detta problemet på fikarasten på jobbet eller under kvällsmaten med familjen för att göra toalettbesöket trevligare! Och medan ni ändå är i farten kan ni även köpa en dassbok!


P.S

Urin är sterilt.

Av en liten ponke - 8 januari 2008 17:13

Tisdagen den 8 januari har flutit på som fan! Vi har fått tillbaka tre prov, och alla gick så fruktansvärt bra! Att inte plugga och ändå få högsta betyg är underbart! Jag började gymnasiet med tron om att det skulle vara omöjligt, men så är tydligen inte fallet. Jag tackar mitt minne som kommer ihåg saker läraren säger trots att resten av hjärnan koncentrerar sig på andra spännande saker som att tjöta med bordsgrannen eller sitta och dagdrömma. Men när jag sitter och tittar ut genom fönstret och är djupt koncentrerad på allt annat än vad läraren säger så är det klart att läraren ska fråga mig en fråga. Det är ytterst irriterande, men oftast så brukar de vara av human svårighetsgrad så man slipper att vara en professor i ämnet för att kunna svara. När jag sedan ska sjunka in i min djupa dvala och drömma mig bort så tar det en väldigt lång tid eftersom stolarna är gjorda av förhärdat stål (det känns så i alla fall). Jag tycker att skolan ska lägga pengarna på att köpa fotöljer till oss istället för att köpa läroböcker som ändå ingen finner intresse i. Fast fotöljerna skulle troligtvis få oss alla att somna in och aldrig mer villja vakna. Det är i och för sig bra eftersom antalet ogiltligt frånvarande personer skulle minimeras. Att aldrig rektorerna kan prioritera det som är viktigt här i livet. De sitter bara i expeditionen och rullar tummarna medan vi flitiga elever sliter arslet av oss i fängelseliknande miljöer. Jag har sett inteligenta och flitiga elever blivit sinnessjuka av den psykiska och fysiska behandling vi utsätts för. Resultatet blir att de tvingas belasta staten ännu mer genom att behöva extralärare och gå särskola. Dessutom så belastar staten sig själv genom att göda alla ministrar med pengar, flotta hus och resor till Karibien för skattebetalarnas kosing. Jag ska nog ge mig in i politikens värld av lögner och förtal och se till att Sverige ska bli ett land utan ens i-landsproblem. Jag ska flyga alla skolor till Afrika och låta kidsen lära sig annat än hur många skott en k-pist kan laddas med eller hur man bäst våldtar en försvarslös kvinna. När Afrika är räddat och har en befolkning som är lika fredliga som tjuren Ferdinand så ska jag rädda världen från den globala uppvärmningen genom att fråga Skalman om han kan tillverka fler bilar som drivs på hallonsaft. När jag har hunnit med allt detta och lite till (t.ex. smätta suddigum på George W. Bush, lära Kofi Annan hur man effektivast pillar navelludd och lära mig hur man sjunger opra) kan jag pensionera mig och tänka tillbaka på ett betydelsefullt liv. Mitt parti ska heta "Ponkenpartiet" och ska låta väljarna turas om att sitta i regeringen och skriva propositioner.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards