Alla inlägg under januari 2008

Av en liten ponke - 1 januari 2008 20:23

Jag kom precis på att jag har två uppsattser att skriva, och den ena ska vara klar nästa vecka. På torsdag ska jag åka till fjällen och åka skidor, så det gäller att ligga i när skolan börjar! Jag förstår inte hur lärare kan vara så utomordentligt dumma och inteligentsbefriade att de ger sina elever en uppgift som går ut på att man ska läsa en 480 sidor lång bok och sedan skriva en uppsatts på en jävla massa sidor om den, UNDER JULLOVET! När resten av släkten sitter och tittar på Kalle Anka på julafton sitter jag och alla mina klasskompisar och läser istället. När alla har ett liv på jullovet så sitter vi inomhus och gör en läsläxa. Lärare är ett märkligt släkte!

Av en liten ponke - 1 januari 2008 10:40

Nu är det redan 2008. Det känns lite overkligt att tiden går så snabbt. Ska jag bli 17 år? Jag har redan börjat få en 17-årskris. Jag vill inte! Jag vill vara 12 igen och kunna leka med Action-Man utan att skämmas.


Mina föräldrar insisterade på att vi skulle fira nyår tillsammans, hela familjen. Eftersom jag är en lydig ponke så löd jag dem. Jag hade föga förväntningar för hur lyckat det skulle bli, men det blev faktiskt trevligare än väntat. Det var kanske för att vi åt en delikat trerätters måltid eller för att jag vann när vi spelade monopol! Ett mycket lärorikt och intressant spel. Speciellt när man gör sin lillebror fattig.


Nyårslöften då? Framförallt ska jag gå upp i vikt. Tio kilo skulle sitta fint. Fast jag tror knappast att det kommer att lyckas eftersom jag nu har ätit som en dåre samt styrketränat i snart en månad, men jag har ändå inte gått upp ett ynka litet gram. Mitt BMI på 15,8 (normalvikt är 20 - 25) verkar inte vilja flytta på sig. Men jag snackade lite med en snubbe som också var jävligt underviktig när han var ung och lycklig och han åt över 4000 kalorier om dagen, men han gick ändå inte upp i vikt. Men när han började styrketräna gick han upp 15 kg på två år. Jag hoppas att samma gäller mig nu, för jag börjar snart hata mat. Det är faktiskt äckligt att gå proppmätt dagarna i ända. Att ens första tanke på morgonen är att man ska äta så kaloririkt och så mycket fett som möjligt fast det får inte vara godis och dylikt. Pricken över i:et är att mina läkare tror att jag lider av anorexia, fast jag, mina föräldrar och min dietist har påpekat motsatsen. Läkaren har därför bestämt sig för att jag ska till en psykolog nästa vecka. Det är en enorm förolämpning som jag inte tänker godta, speciellt inte när jag ska dit på min sovmorgon! Jag funderar på att ta med mig en massa bakelser, godis och andra sötsaker och äta dem när jag sitter och pratar med psykologen. Det kan nog bli kul! Hon kommer nog ha pratat klart ganska snabbt så jag slipper bli klassad som en liten ponke med ett förvridet skönhetsideal. Jag skulle faktiskt inte brytt mig om min ringa vikt om det inte vore för att den orsakade hjärtbesvär. Visst, jag ser lite ranglig ut så man kan ju tro att ni tjejer skulle ha problem med det, men det verkar vara tvärt om. Det är skönt att veta att jag har min framtid säkrad inom det området, även om jag troligtvis aldrig kommer att platsa på catwalken.


I dag är det återigen gads för "Ivanhoe" att sändas på trean klockan 15:20. Den går varje nyårsdag och jag sitter bänkad varje år. Jag vet vad som kommer att hända och vad som kommer att sägas, men ändå är den lika spännande. "Ivanhoe" är kult!


Gott nytt år!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards