Alla inlägg under juli 2007

Av en liten ponke - 11 juli 2007 09:30

I morses vaknade jag med en sprängande blåsa, igen. Jag har gjort det varje dag sedan jag kom hem från språkresan nu. Jag fördricker väll mig på mjölk. Jag åt frukost och sedan tog jag och pappsen bilen mot vårdcentralen. Där satt vi och väntade och väntade ändå tills jag fick komma in och ta boreliaprovet och de andra konstiga proverna. Det är bra att jag vet vilka prover det är de tar på mig. Jag fick ju i och för sig ett konstigt papper med medicinspråk och oläsbara sceman på, men av det fattar jag ingenting. När jag var klar hos provtagartösen så var det pappas tur. Han skulle ta prov för att se orsaken till varför han får ett inflamerat öga titt som tätt. När det var klart var klockan tio i nio, då hade vi varit där i femtio minuter. Jag trodde vi skulle hem och ta det lugnt, men icke då. Vi skulle handla, igen. Men efter det åkte vi hem!


Nu ska jag gå ut på en promenix eftersom jag inte kan springa. Ska nog ta med mig lite fika också.

Av en liten ponke - 10 juli 2007 19:35

Björn Suneson är en väldigt häftig gubbe. Han är på femtionio bast och ska löpa tvärs igenom USA helt ensam. Det är inte många som klarar det. Men det är säkert väldigt kul. Man får ju se exakt hur USA ser ut, man träffar många människor och, framförallt, man får springa! Något sådant skulle jag också villja göra. Fast tjugo år yngre än femtio. Då har jag hunnit träna, skaffat ett jobb så jag har pengar och så har jag hunnit tjata på sponsorer i fjorton år. Det skulle vara jävligt kul att få göra någon sådan resa!


Björn har en blogg. Den är väldigt intressant. http://www.svd.se/dynamiskt/blogg/did_15570766.asp

Av en liten ponke - 10 juli 2007 19:11

Vaknade kvart över åtta och gjorde mig i ordning. Hoppade in i bilen med mammsen och sedan bar det av till Gällstad. När vi var framme tog vi på oss våra fyndarglasögon och köpte skor, tröjor, och kallsonger till mig. När solen stod i zenit tog vi oss an en tacobuffe som verkligen var delikat. Vi blev så mätta att maten stod ur öronen på oss. Efter det handlade vi på ICA och åkte hem.

        Hemma tittade jag på Tour de France, men jag hann inte se vem som vann eftersom Tobbe och Bj kom och hämtade mig. Vi gick och gungade och traskade senare ner till Kalle för att se vad han hade för sig. När jag gick hem trodde jag att maten skulle vara klar, men så var inte fallet.  


Av en liten ponke - 9 juli 2007 21:21

Pappa ropade på mig och sa att en bra deckare började nu. Haleluja tänkte jag, äntligen något värt att se på TVn. Jag tittade på det i tjugo minuter innan jag var på väg att skrumpna ihop av tristress. Då drog jag mig tillbaka hit.


Jag kom på en hemsk sak idag. Jag missade dagens etapp av Tour de France. Det är helt och hållet oacceptabelt! Jag kommer missa det imorgon också, för då ska jag och modern min till Lager 157. Hoppas, hoppas jag inte är förkyld så jag kan träna innan dess!

Av en liten ponke - 9 juli 2007 20:38

Dagen började med att familjen, som alltid, åkte senare än vad som var planerat. Tillslut bar det iallafall av och till badhuset i Jönköping kom vi. Ganska tråkigt ställe egentligen. Simmade bara en kilometer för att se hur kroppen, halsen och hjärtat reagerar imorgon. Är jag inte snuvig eller något annat tecken på förkylning så är jag tillbaka i min gammla sjukdom. Bubbelpoolen på badhuset var inte ens varm och det bubblade ingenting i den. Det gjorde badhuset till det sämsta jag någonsin varit på! Efter badhuset gick vi ut på staden för att söka efter en resturang. Vi hittade bara en, men pappa tyckte det var för dyrt. Då hittade vi Subway! Vi gick in dit ock åt en gudomlig macka var. Efter det gick vi runt i centrum och spanade efter grejs och sedan bar det av till A6 och IKEA. Hittade inget förutom en kudde. Kvällsmaten åt vi på IKEAs resturang. Sedan bar det av hemmåt. Nu är de andra i familjen trötta och griniga så det är bäst att söka skydd i bunkern jag har under mitt rum.

Av en liten ponke - 9 juli 2007 07:33

För jag har fått en finne i mungipan. Mycket irriterande, speciellt när man ska äta. Finnmedel är kanske inte klyftigt att ta, då kanske jag råkar äta upp det.


Vi ska åka klockan nio till Jönköping. Vi ska till resturang. Jag hoppas att de har husmanskost, för jag är inte direkt sugen på något annat efter Englandsresan direkt...

Av en liten ponke - 8 juli 2007 18:24

Åt frukost. Musli och mjölk. Inte så tokigt, men imorgon blir det gröt! Gick runt i huset och gjorde ingenting. Pratade lite med familjen, läste lite ur boken och slappade i all allmänhet. Sedan började Tour de France! Idag var det riktigt spännande. Fan vad de cyklar på. 20,3 mil på 4h och 37 min. Det är inget man gör i en handvändning. Det ser opropotionerligt med derar ekstammar till ben och sedan armar som spaghetti. Inga dåliga grabbar det inte!


Imorgon ska familjen åka till Jönköping. Vi ska vara på något slags badhus och i ett gigantiskt shoppingcenter. Jag ska simma längd efter längd hela förmiddagen medans de andra sitter och softar i bubbelpoolen. Undrar om jag känner att jag har krafter när vi ska shoppa hela eftermiddagen? Jag tror jag ska utmana far och bror på en bastutävling också! Vem är mest finsk av oss?


Tobbe ringde precis och undrade om jag skulle med på bio imorgon. Men det gick ju inte, jag ska ju ut och vela i Jönköping!


Nu ska jag in i duschen. Jag har inte duschat sedan i fredags. Tänk så sytlig man är när man inte kan träna!

Av en liten ponke - 8 juli 2007 08:44

I morses när jag vaknade upptäckte jag att jag inte hade en bättre hals eller näsa idag. Då slog jag ihop mitt kloka huvud och kom på att jag faktiskt ska försöka träna idag. Fast det blir nog ändå lite svårt att avgöra om det är en förkylning eller min vanliga sjukdom. Jag tror att det är sjukdomen som har slagit till igen, för hjärtvärken har kommit tillbaka. Men jag brukade ju inte ha snuva i sjukdomen. Knepiga tider.


Nu börjar jag bli smått sugen på frukost. Ska dra mig här ifrån och fixa lite frukost. Jag orkar inte gröt, men när jag har kommit igång med träningen igen. Då ska det ätas gröt!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards