Alla inlägg under juli 2007

Av en liten ponke - 24 juli 2007 20:35

Nu på kvällen har jag haft förjävla ont i lugnor och dessutom har sjukdomen tagit steget och förflyttat sig ner mot magen också. Det gör ont så in i helvete när jag står/går. I början var det inte lika stor smärta när jag satt och låg. Men det börjar tillta och bli lika starkt som när jag står, så jag vete fan. Det oroar mig. Det känns ju inte direkt bra att inte ens kunna stå upp utan att man nästan viker sig dubbel av smärta, bokstavligt talat. Jag hoppas fan läkarna gör något ordentligt mot det när de ska ringa imorgon. Men halva sjukhuset är väll på semester så då får man väll vänta dubbelt så länge på allt. Snart blir jag väll en invalid morfinknarkande fettböld som inte kan göra annat än att ligga i sängen och stirra upp i taket. Fan. Jag skulle göra vad som helst för att bli frisk. Men jag har verkligen inga stora förhoppningar. Helvete! Blir nog till sängs tidigt i kväll. Hoppas som faan att smärtan mildras tills imorgon. Det är verkligen ett trevligt sommarlov man har... Fan.


Imorgon ska jag ta en titt på ett annat akvarium. 375 l med pump och lite tillbehör, till ett överkommligt pris. De säljer det så billigt för att deras son som ägde det dog...

Av en liten ponke - 24 juli 2007 14:27

I dag har det inte blivit mycket gjort. Inget som gör nytta heller. Vaknade fem i åtta. Åt frukost och hela förmiddagen gick åt till att söka information om discusar på nätet. Försökte ringa på en annons som sålde akvarium, men de var inte hemma så jag ska försöka senare och hoppas att det är bra kvalite!

    Har precis ätit middag. Lite för mycket. För magen håller på att spricka, precis som han i Monthy Pyton filmen som gick igår. The meaning of life, tror jag den hette. Inte lika bra som de andra, men den var lite smårolig ibland.

Av en liten ponke - 23 juli 2007 19:33

Jaha. Det visade sig att akvariet var nästan trettio år så det blev inget akvarieköp idag. Jag får leta vidare och hoppas på det bästa! Fan. Jag som hade hoppats på att akvariumet skulle komma idag och att jag skulle in och köpa pumo, värmare, grus och växter imorgon. Fan. Jag vill ha mina diskusar! Jag vill odla diskusyngel! På hemvägen köpte vi pizza så vi förblir välgödda.

Av en liten ponke - 23 juli 2007 17:36

Tour de France var väldigt bra idag. Synd att jag somnade med två mil kvar och inte vaknade innan det var sex kilometer kvar. Det är sjukt så de cyklar.


Nu ska jag strax bege mig till Götet för att förhoppningsvis inkassera akvariumet på 375 liter. 1000 kronor är ett bra pris, nästan lite för bra. Hoppas det inte läker eller är fullt med repor eller dylikt.


Nu måste jag duscha för här har jag legat och jäst hela dagen i mina sunkna underkläder. Och så kan man inte göra affärer!

   


Av en liten ponke - 23 juli 2007 12:40

Jag har suttit här hela förmiddagen och letat information om pirayor och diskusar. Det skulle varit trevligt att ha ett gäng pirayor, men jag vill inte råka ut för risken att få en eller flera sinnesrubbade individer som gärna äter på sina kamrater. Så därför ska jag troligtvis ha diskusar istället. Färgranna och ganska stora. Ett problem är att de inte är några 12kroners neontetror direkt... Men jag har hittat en snubbe som föder upp som jag kan köpa billigare av. Och förhoppningsvis kan jag också få yngel! Då klirrar det i kassan. Jag ringde på akvariumannonsen idag. Han som sålde det trodde att jag var en vuxen man. Konstigt, det är den andra inom loppet av en vecka. Och jag som inte har utvecklat en äkta basröst än... Akvariumet är på 375 liter och kostar 1000 riksdaler. Då ingår ställning och ljusamp med två ljusrör. Ett bra pris. En pump och doppvärmare kommer säkert gå på över tusenlappen. Jag tror jag skaffar 6-7 diskusar och en riktigt stor mal som håller akvariumet i ordning. En bakgrund som ser ut som en stam ska nog kunna ordnas för en rimlig penning. Ska försöka lägga upp lite bilder när jag har köpt det, fixat det och fått igång det!


Nu har jag missat en stor del av dagens Tour de France etapp. Därför måste jag dra mig dit och äta lite melon. Alltid lika spännande med bergsetapp!

    

Av en liten ponke - 23 juli 2007 09:00

I går åkte familjen till farmor och farmfar och hälsade på dem i deras ålderdomshem. Farfar var som alltid på topp och svor, skämtade och jodlade. Farmor brukar bli arg på honom när han jodlar, speciellt när han gör det i de andra gammlingarnas närvaro.

     Efter visiten hon de äldre så åkte vi in till staden och hämtade ut våra biobiljetter. Sedan gick vi och köpte biokost. För mig blev det choklad med smak av hallon. Ganska gott, fast lite för sött. Inte mer än 70% choklad. I staden träffade jag på Ida och Sandra. Vi gick och satte oss i biosalongen och tittade på Harry Potter. Ingen höjdarfilm direkt. Det var mest fajter och specialeffekter. Synd. Jag hade hoppats på något bättre.

    I morses väkte mor mig klockan halv sju och sa att jag skulle gå och kissa i en burk. Jag fattade inte vad hon snackade om, men jag gick upp och traskade till toan, iallafall. Där stod mamma med en burk och jag var helt borta så jag ställde mig och kissade i den utan att veta varför. Sedan visade det sig att hon skulle ta med den till jobbet och ta ett prov, för jag kissar lika mycket som en flock blåvalar.

     Jag har tittat runt lite på blocket efter akvarium och har hittat ett 375 liters och ett 350 liters till bra pris. Det återstår att se om det är i bra skick. Jag ska ringa och fråga om de är hemma idag så man kan komma och slänga ett öga på dem, och förhoppningsvis köpa! Jag är lite sugen på att ha pirayor i det. Men jag är inte riktigt säker, för har man otur så får man något stolpskott som snor de andras mat och håller på och muckar. Fast då borde man se det i affären också. Ett problem är att de kanske är lite bitska. Men jag tror att om man bygger upp ett förtroende med dem och har fasta rutiner så de är vana vid att det kommer ner två händer i akvariet och byter vatten och grejsar så blir de vana. Fast det är nog bäst att mata dem innan, ifall ifall. När de har växt till sig lite ska jag försöka få dem att leka, det är inte lätt, men det blir hundratals ägg om man lyckas! Vanliga sällskapsfiskar har jag haft i över tre år, så några fler sådana vill jag inte ha. Fast jag ska ha kvar mitt lilla söta 63 liters akvarium med mina andra firrar.  


Av en liten ponke - 22 juli 2007 09:50

En sak som jag inte gillar speciellt mycket är att alla finnar ska gå sönder när man rakar sig. Ansiktet ser ut som en rödblodig tomat. Dessutom gör det ont också. Fast i och för sig så försvinner säkert finnarna. Fast det blir ju förjävliga ärr, har jag hört. Det är i sådana här lägen man skulle vilja vara len som en babyrumpa i ansiktet.


Vaknade och mådde sämre idag på grund av våra strapatser igår. Att det ska vara så förjävligt, inte ens kan man vara ute och leka utan att man ska må pyton. Fy satan!


Idag blir det fullt upp: byta vatten i akvariet, titta på Tour de France och gå på Harry Potter på bio. Får se om den är bra. En liten vän sa att de hade överdrivit med specialeffekterna, och det skulle inte förvånat mig.


Bloggagratissidan laggar idag.

Av en liten ponke - 21 juli 2007 21:39

Nu visade det sig att lillebror och hans vän hade barrikerat den ena TVn och tittar på en dålig film. Jag tycker nog den är dålig för att jag och några vänner tittade på den varje dag efter skolan i tre veckor när den var ny. För tre år sedan. Mammsen och pappsen har nallat den andra TVn och tittar på del två i en serie jag inte såg den första delen på. Det var inte vad jag hade räknat med. Jag lyckades spara en ruta choklad tills imorgon om det skulle vara så oturligt att ingen styr kosan in till staden.


52 läsare på bloggen hitils idag. Tre som har röstat på omröstningen...

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards