Alla inlägg den 1 december 2007

Av en liten ponke - 1 december 2007 17:23

Idag har jag studat ämnet fysik. Jag tror att en tredjedel av provet sitter nu. Nej, jag hoppas det. Det vore grymt skönt, för avsnittet om rörelse är det lättaste av de tre avsnitt provet täcker.

   Jag hade tänkt att plugga engelska, men det sket sig eftersom jag inte gillar glosor. Jag sattsar på att börja med det en annan dag. Jag kommer att få ångra det, men det är det värt. Iallafall just nu.


Jag var ute och sprang i ösregnet i 96 minuter. När jag kom hem var jag blötare än botten på Östersjön.



Av en liten ponke - 1 december 2007 09:10

Exakt när jag har skrivit klart detta inlägg så ska jag bege mig in i fysikens värld och stanna där i princip hela halgen. Kanske tar jag en sväng in och hälsar på engelskaböckerna också. Vi fick reda på att vi skulle ha prov i engelska på fredag. Fem sex sidor fullt med glosor. Jag som trodde att jag skulle kunna lägga ner all min tid och fritid på fysikprovet som tar upp halva fysik A-kursen och allt vi har lärt oss denna termin. Detta och ett till prov är alltså det viktigaste fysikproven. Det är sjukt att allt sparas till slutet av terminen. Fast det är ju egentligen så med matte och engelska också. De går bara på de nationella proven som sker i maj. Det gäller att vara på topp när maj månad hägrad. Ett bra minne är stråland att ha.

   I nian var det andra takter. Man kunde vara hur slö som helst och ändå få en massa MVG:n. Jag och tre vänner satt alltid och tjötade och pratade på lektionerna. Aldrig eller sällan gjorde vi vad vi skulle göra. Våran engelska- och svenskalärare föraktade oss mycket. Dock så kunde hon inte göra så mycket när tre av oss hade minst VG+ på de nationella proven i både svenska och engelska. Jag tror att hon blev lite tjurig när jag och en annan av tjötarna gick ut nian med de bästa betygen i klassen. Eller nästan. Det var två dårar som hade fler poäng än oss. Hon såg lite butter ut.

   Men nu kan man inte slöa så mycket längre. Man måste faktiskt hänga med på lektionerna. Det hade aldrig varit nödvändigt förut. Hopplöst.


Oj! Det blev ett långt och väldigt hoppigt inlägg. Det får duga.

Av en liten ponke - 1 december 2007 08:58

Vilket jävla partaj det var igår! 70-årskalas är inte att leka med. Det var en snubbe som verkade vara full, fast han inte hade druckit någon alkohol. Han tjötade och flabbade hela tiden. Inte en enda sekund var hans gommar stängda.

   Maten var god. Det blev kalkon. Morfar sa att han hade varit ute och skjutit den, men jag hittade inget krut i fågeln så jag tror inte honom!

   Årets första glögg blev sörplad igår. Mycket gott!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards