Alla inlägg den 7 december 2007

Av en liten ponke - 7 december 2007 19:01

Idag har klassen varit på besök på textilmuseumet. Det var faktiskt intressant. Gubben som berättade för oss om hur tyg och sådant kommit och tillverkats i Borås gjorde det bra. Han visade oss även massa material som var framtidens löfte. Bland annat ett textil som såg ut som en liten glasbit, men som inte vägde mycket. Knappt något alls. Det var mysko.

   Efter studiebesöket gick jag och tre dårar till från klassen till en thairesturang och åt buffé. Det var riktigt gott!


Det blev tyvärr ingen gratis klippning från flickorna i klassen. Därför var jag tvungen att klippa mig hos en riktig frisör. Jag gick med några klasskompisar i staden, lämnade dem och mötte en snubbe vid namn Tobbe istället. Vi gick omkring i staden och letade förbryllat efter en ledig klipptid samtidigt som vi gjorde diverse ärenden. Tillslut hittade vi en ledig frisör. Först duschade hon mitt hår eftersom det knappt är kammbart annars. Det är stora och fluffiga lockar som aldrig blir kammade hemma! När hon var klar var jag två centimetrar hår och 310 kr fattigare...

Av en liten ponke - 7 december 2007 08:31

God morgon alla söta små folk!


Mina ben käns som deg med extra mycket jäst i idag efter gårdagens intervaller. Det märks att jag inte är vältränad längre och att min återhämtning är lika dålig som ett bottennapp är tråkigt.


Idag har vi sovmorgon så jag kunde sova ända till klockan åtta. När klockan ringde kände jag att jag ville ligga kvar och snooza, men det ville inte urinblåsan och snorren. Jag fick snällt lyda order och gå på toa, men vad ser jag när jag öppnar dörren till dass? Jo, en mamma sitter där och kissar. Paniken smög sig långsamt på och snart rasade hela min värld sönder och samman. När mamma äntligen var klar och jag fick tömma ut vätskan som samlats i min kropp under natten så kändes det som om himmelriket var nära. En underbar känsla! Jag äger som en skåning från språkresan i sommras. "Den som tycker att knulla är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt pissnödig!"


Nu väntar duschen, rakhyveln, linserna och kanske mina kläder. Jag får se om jag väljer att gå naken eller inte till skolan idag.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards