Alla inlägg den 9 december 2007

Av en liten ponke - 9 december 2007 17:36

Snart nalkas julen. Det är bara två veckor kvar imorgon. Jag ska börja fundera på vad jag ska önska mig och på vad jag ska köpa till mina släktingar. Pappa är nog sugen på böcker och choklad. Mamma bantar men jag ska nog köpa en Aladinask till henne ändå, men vad mer ska hon få? Vad behöver en kvinna med femtioårskrisen knackande på dörren. Det får jag fundera länge och väl över. Till min lillebror har jag tänkt på att köpa typ en "Min häst"-kalender. Sedan kom jag på att man ska vara snäll på jul så jag ska köpa något han gillar istället. Vad det blir vet bara gudarna.

Av en liten ponke - 9 december 2007 09:44

Det är den andra advent idag. Då är det dags att tända det andra ljuset i adventsljusstaken. Vi har en rund adventsljusstake med vita ljus.

   I morses åt jag gröt och sill. Det är riktigt gott med sill till gröten. Egentligen skulle det ha suttit bra med ett ägg till, men det är så jobbigt att koka när man är trött, hungrig och nyvaken.


Idag sattsar jag på att dyka ner i läxböckerna och plugga fysik samt ta reda på vad skillnaden mellan en nationalpark och ett naturreservat är. Är det inte någon av er som kan det?


Nu ska jag ta på mig kläder, borsta tänderna och tvätta mig så att jag ser någorlunda ordentlig ut.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards