Alla inlägg den 11 december 2007

Av en liten ponke - 11 december 2007 18:18

Jag hade tänkt att börja öva på engelskaprovet som ska skrivas på fredag idag. Men efter att ha stött på helt sjuka och onödiga ord så tvekar jag på om det är nödvändigt.

snabb aktiehandel - day trading

sekundsnabb - split-second

gytter (vad betyder det?) - scatter

häftigt frustande - spluttering gasp

ödmjuk bön - supplication

"plattskalle" - flathead


Jag fattar inte varför vi ska lära oss ord som dessa. En del kan jag ju inte ens på svenska, hur ska jag då kunna använda de på engelska. Jag diggar dock att läroboken tar upp ordet "plattskalle".

Av en liten ponke - 11 december 2007 15:55

Dietisten var en gammal dam som även var väldigt benig och smal. Hon var kylig och hade en slapp handskakning. Samtalet om min undervikt var inte givande. Jag berättade vad jag åt och hon tyckte att jag åt på tok för lite. En tallrik gröt och ett glas mjölk räcker tydligen inte på morgonen. Det ska till en smörgås också. Och framför allt. Hon sa att vid niotiden borde jag äta tre smörgåsar och inta någon slags vätska. TRE SMÖRGÅSAR EN TIMMA EFTER KVÄLLSMATEN! Hon var underlig. Hur fan ska man orka det? Är det någon som äter så? Jag tvivlar på att en enda utav er som läser gör det, så hur ska en femtiokilosponke orka det då? Hon påstod även att jag var tvungen att övervinna en mental spärr för att orka äta mer. Eh, jag har ingen mental spärr som måste övervinnas. Även att jag kunde ha en ätstörning som jag inte visste om även fast jag äter tillräckligt för att aldrig gå hungrig och även fast jag inte går ner i vikt utan bara upp. När jag frågade vad det var för ätstörning kunde hon inte svara på det utan hon sa istället att det fanns olika grader av ätstörningar.

   Hon gav mig inget tips på hur jag skulle äta för att gå upp i vikt, bara att jag ska äta fler mackor. Om jag måste gå tillbaka till en dietist vill jag inte komma till henne. Hon tittade på mig med förakt och hade så sjuka ideer. Bara för att man är smal betyder det väll inte att man har anorexia och går hungrig hela dagarna?

Av en liten ponke - 11 december 2007 09:04

Något fruktansvärt har hänt! Det är alldeles terribelt! Det har gått elva dagar in i december månad. Även elva avsnitt av årets julkalender har passerat oss. Det är dock så att jag inte har sett ett enda avsnitt! Det är skam. Jag skäms över mig själv. Jag vet inte ens vad kalendern handlar om, än mindre vad den heter. Det är en del av min jultradition, att se på julkalendern, och nu har jag missat den totalt. Det är för sent att börja se på den idag, hälften har ju redan gått. Men jag har hört rykten om att den är riktigt usel, och jag hoppas att det stämmer.


Idag ska jag till en dietist på grund av min undervikt. Det ska bli spännande att se vad hon kan hitta på. Hon kommer nog ge mig anabola steroider så jag bygger mycket muskler och får bröstmjölk!

   Det kanske är en man, men för mig är dietister alltid tjejer. Fast jag har aldrig träffat någon så det är en väldigt förutfattad mening.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards