Alla inlägg den 19 december 2007

Av en liten ponke - 19 december 2007 16:31

Efter årets sista sovmorgon hade vi ett samhällskunskapsprov. Jag hade inte orkat bry min hjärncell med regeringsformer, komuner och landsting så jag övade aldrig. Men det gick skitbra ändå! Pennan skrev som aldrig förr och jag gick ut från salen med ett leende och kände att detta var lätt som en plätt!

   På dagens fysiklektion lekte vi lekar och hade en väldigt gemytlig stämmning i salen. Mycket trevligare än en vanlig fysiklektion. Jag kan lova er att ponkens lag kom på andra plats. Det har ni mitt ord på. Om inte folk hade varit bättre än oss (de fuskade nog) så hade vi vunnit!

   När jag kom hem var jag trött och hungrig efter idrottslektionen som smarskallen som lade schemat placerade precis efter lunchen. Det är dåligt eftersom man måste gå hungrig och jättehungrig resten av skoldagen. Men när jag äntligen var hemma så slungade jag i mig två tallrikar musli, nötter, clementin och ett glas mjölk. Nu känner man sig som en människa igen.


Idag är det det sista avsnittet i årets upplaga av "Bonde söker fru"! Det är ett underbart program som tyvärr lider mot sitt slut. Se på det! 


Av en liten ponke - 19 december 2007 09:08

Ponkens fötter har storlek 42. På dessa två fötter sitter tio små tår. Det finns dock två stycken tår som är mycket mindre än de andra åtta. De sitter ytterst på fötterna. Imorses hade jag en extrem otur. Jag var lite trött, och när jag är trött så är mitt omdömme också det. Så när jag rantade omkring så slog jag i min högra liltå i ett fotöljsben och det gjorde så fruktansvärt ont! Jag ville bara skrika som fan, men gröten var klar och jag ville inte att det skulle kallna så jag svor en lång ramsa medan jag traskade till spisen. Jag tror knappast att den är bruten, för jag kan röra på den som aldrig förr. Men det är svullen och jag hoppas att den inte handikappar mig så jag inte kan vara med på idrotten och springa ikväll.


Nu måste jag gå på dass och sedan bär bussen iväg till den tredje sista skoldagen i år! Peace out!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards