Alla inlägg den 16 december 2007

Av en liten ponke - 16 december 2007 18:33

Det är något mysko på gång. Det känns som om min hjärna har vaknat upp från en lång dvala och nu är jätteivrig att få tänka igen. Så kul tänker jag inte låta hjärnan ha, men när jag väl måste tänka så verkar hjärnan komma ihåg allt som ögonen ser. Det är en helt sjuk och mycket effektiv egenskap som nyss har tillkommit. Eller vad säger jag, den har snarare kommit stegvis, men det är först nu som jag har förstått hur fränt det verkligen är. Som engelskaprovet vi hade i fredags. Jag kunde knappt några av de 250 orden vi skulle kunna, men efter att ha läst igenom dem två gånger satt nästan alla på rätt plats i minescentrum! Samhällskunskapsprovet verkar vara liknande, fast jag har memorerat det mesta på lektionerna så jag tror inte jag behöver öva något. Det märkte jag i förmiddags. Jag tror att knepet är att anstränga hjärnan så lite som möjligt så att den är kommaigågvillig när man låter den komma ihåg.

Av en liten ponke - 16 december 2007 14:46

Det känns som om denna söndagen har flygit iväg snabbare är ljuset. Jag har inte gjort något vettigt alls förutom att skumma igenom samhällskunskapen och börjat läsa boken vi ska skriva uppsatts om i tekniken och svenskan. Det är sjukt att lärarna är sådana sadister att de är tvugna att ge oss uppsattsskrivningsuppgifter under jullovet. Under julen ska man vara snäll. Jag ska nog köpa pepparkakor till dem.


Resten av dagen ska jag fortsätta med att göra lite av mycket. Alltså sätta igång med samhällskunskapspluggandet ordentligt och fortsätta med boken. Jag tror nog även att jag hinner fixa lite med akvariumerna och förhoppningsvis ta det alldeles för lugnt.

Ikväll går filmen "Adam & Eva". Jag tror att jag ska se den bara för att mitt namn är med i titeln och huvudrollen! Jag känner mig hedrad!

Av en liten ponke - 16 december 2007 10:18

Nu ligger mamma och lillebror i sina sängar och spyr ikapp. De har åkt på en släng av vinterkräksjukan. Det är inte kul, så jag hoppas att jag slipper det. Jag tror dock inte det. Jag och pappa är lätta offer för fördärvet som kräkbakterierna medför. Om jag skulle ha oturen att drabbas kan jag väll ha sådan tur att göra det efter onsdag då vi har samhällskunskapsprov och bli frisk innan julen och samtidigt vara frisk på fredag och avslutningen. Det låter inte troligt att det kommer bli så. Jag vill inte spy. Jag vill springa.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards