Alla inlägg den 8 december 2007

Av en liten ponke - 8 december 2007 21:20

Alldeles strax börjar en film som har potential till att vara bra. "Catch me if you can" på kanal 5. Jag har sett början på den för många långa år sedan och nu är det dags att få reda på hur den slutar. Och komma ihåg hur den börjar. Det blir hur jag ska tillbringa min lördagskväll. Fast egentligen känner jag bara för att gå och lägga mig. Nu. Genast. På en gång. Jag är trött.


Pappsen har lyckats att förstöra ljudet på en av våra två TV-apparater. Bra jobbat! Jag vet inte hur han har burit sig åt. Vi har försökt länge och väl med att få igång ljudet men det vill sig inte. Jag tror att det är rymdvarelser som har strålat bort allt ljud från jorden. Vi kommer hädanefter leva i en alldeles tyst värld. Det hade nog varit ganska skönt. Fast man hade nog tröttnat efter ett tag.

Av en liten ponke - 8 december 2007 19:55

Paniken smög sig på under dagen när jag upptäckte att jag inte hade pluggat på ett stort antal saker som kommer på det feta fysikprovet på måndag. Det är otur, men det får gå som det går.


Dagen har spenderats vid fysikböckerna, två timmar i löparskorna och så har jag varit och handlat med far min. Det beror på att min broder och moder är på lag-SM i dans. Lillebror kom tvåa! Nu har han kammat in ännu en SM-medalj. Jag måste slå till med något nu för han glänser mer än mig. Fast det kan han väll få göra.


Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med skillnaden mellan ett naturreservat och en nationalpark. Det är nämnligen så att det är en del av en läxa i naturkunskapen och jag hittar det icke. Jag är hemskt tacksam för er vilja att hjälpa en liten ponke!

Av en liten ponke - 8 december 2007 08:57

God morgon!

Gröten är uppäten och mjölken färdigsörplad. Magen är mätt och belåten och tycker att livet leker.


Jag som trodde att jullovet skulle bli ett bra tillfälle för oss teknikstudenter med utpluggade ögon att vila upp oss hade så fel. Vi har fått en bok vi ska läsa ut och skriva ett referat om den samt analysera takniken mm. Vi ska även skriva en uppsatts i musiken. Jag tror att jag ska sattsa på Britney Spears. Det borde ju finnas tillräckligt med material eftersom hon har levererat skandal efter skandal.

   Jag gillar sådana här uppgifter mer än vad jag gillar till exempel samhällskunskapsprov där det gäller att läsa ur en bok och kunna allt, det är inte så svårt, men det är tråkigt! Dessutom tycker jag det är svårt med samhällskunskapen eftersom det inte finns något riktigt svar. När man ska analysera frågorna finns det ingen mall man kan gå efter som i matte och fysik. Där vet man hur det ska vara och varför, men i samhällskunskapen bedöms svaren efter hur bra man har analyserat och förstått vad man har skrivit.


Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards