Alla inlägg den 18 december 2007

Av en liten ponke - 18 december 2007 20:28

Idag var det Jansons frestelse, prinskorv och sill i skolmatsalen. Vissa kräsna dårar klagade på ansjovisen och gnällde sig tårögda på sillen, men ponken och hans manskap gick med råg i ryggen och ett stort leende i ansiktet till matsalen för att hugga in i den goda julmaten. På vägen dit hann vi med att kasta förbannelser över arkitekten som har ritat våran skola eftersom vi är tvugna att traska till en annan bygnad för att få oss en matbit i denna bitande kyla som råder. Vi dräglade av längtan till den goda maten, men dreglet frös tyvärr. När vi hade skurit loss den frusna saliven i vårt ansikte med våra bestik högg vi in i måltiden och njöt. Vi åt så maten flög åt alla håll men njutningen varade dock inte så länge eftersom vi var tvugna att gå tillbaka ut och förfrysa, hämta våra engelskaböcker och tillbaka till matsalsbyggnaden. Fast fem våningar upp. När vi gick upp för alla de trappstegen brännde vi alla kalorier och mer där till än vad vi hade fått i oss under julmatssmaskandet. Det är sorgligt.

Av en liten ponke - 18 december 2007 17:45

Andra skoldagen av två som jag försover mig och inte hinner sitta på dass och tömma tarmarna en lång stund på morgonen. Det kändes väldigt skönt att komma hem på eftermiddagen!


Klassen fick reda på fysikprovet idag. Läraren har bara rättat prelimenärt och satt prelimenära betygsgränser än och jag kommer troligtvis få ett VG. Synd att jag gjorde två stora feta blunders som sabbade mitt MVG. Det hade varit väldigt kul att ha det betyget.


På engelskaprovet jag inte hade övat något inför fick jag ett strålande MVG. Jag fick till och med ett poäng mer än en snubbe i klassen som har bott i USA i nio år. Det låter kul när han pratar, för han har en äkta amerikansk dialekt som man knappast föreställer sig att en svensk ska ha. Trevlig kille.


Jag pallar inte att plugga inför samhällskunskapsprovet imorgon heller. Det känns som om det är att slösa bort tiden. Dessutom så kan jag det förhoppningsvis. Annars är jag körd. Men G borde jag klara utan problem. För högre betyg kan man inte förbereda sig utan man måste kunna analysera och granska. Jag får hoppas att jag är bra på det.


Snart är det lov och det blir väldigt trevligt och gemytligt eftersom man då får tid att sova ut och slöa lika mycket som en valross. Och bli lika tjock som en valross. Kan människor ha späck? Det ska jag skaffa under jullovet. Valspäck.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards